Marketing communications of the NEMO Fund

Thesis title: Marketingová komunikace fondu NEMO
Author: Ivanov, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací fondu NEMO. Cílem práce je identifikace současné marketingové komunikace, odhalení nedostatků a stanovení doporučení k jejímu zlepšení. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části je charakterizován marketing, marketingový a komunikační mix, dále je popsána SWOT analýza a jsou definována specifika marketingu pro finanční instrumenty. Pro dosažení cíle práce byla v rámci praktické části provedena analýza současné komunikace zmíněného fondu a jeho hlavní konkurence. která je východiskem pro následnou SWOT analýzu a dotazníkové šetření. Výsledkem práce jsou praktická doporučení, která mohou zefektivnit marketingovou komunikaci fondu NEMO do budoucna.
Keywords: nemovitostní fondy; fondy; marketing; komunikace; komunikační mix
Thesis title: Marketing communications of the NEMO Fund
Author: Ivanov, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on marketing communications of the NEMO Fund. The aim is to identify current communications, to unveil possible issues and to give recommendations. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical one. In the theoretical part, marketing, marketing and communications mix are characterized, followed by description of SWOT analysis and specifics of marketing of financial instruments. In the practical part, findings from the analysis of the current communications and main competitors lead to the SWOT analysis and a questionnaire. Results of the thesis are practical recommendations which may improve the communications for the future.
Keywords: communications mix; marketing; real estate funds; communications; funds

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 8. 2020
Date of submission: 22. 6. 2021
Date of defense: 8. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73825/podrobnosti

Files for download

    Last update: