Proposal of a new marketing strategy for the startup Eco Fashion Labels

Thesis title: Návrh nové marketingové strategie pro startup Eco Fashion Labels
Author: Jošek, Richard
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Lískovec, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce má za cíl vytvořit marketingový plán pro startup Eco Fashion Labels se zaměřením na marketingovou strategii mezinárodní expanze s využitím navržených komunikačních a propagačních nástrojů. Teoretická část popisuje vývoj marketingových koncepcí, specifika marketingu pro startupy a nástroje online marketingu. Součástí je i popis marketingového plánu a všech hlavních náležitostí, podle kterého je strukturována praktická část. Na závěr teoretické části je rozebrána problematika definice startupu a jeho hlavní charakteristiky. Praktická část práce začíná představením startupu Eco Fashion Labels. Následně je vypracována analýza vybraných evropských trhů z hlediska potenciálu v online prostředí, na kterou navazuje strategie vstupu na nejvhodnější trhy. Na základě analýzy je vytvořen marketingový plán pro Eco Fashion Labels, který obsahuje konkrétní návrhy propagačních nástrojů vhodných pro potřeby startupu. V rámci plánu je také alokován rozpočet pro jednotlivé marketingové aktivity v každé zemi a návrhy monitoringu a vyhodnocení. Na závěr jsou zmíněny přínosy práce pro startup.
Keywords: marketingový plán; startup; online marketing; marketing; zahraniční expanze; udržitelná móda
Thesis title: Proposal of a new marketing strategy for the startup Eco Fashion Labels
Author: Jošek, Richard
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Lískovec, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis aims to create a marketing plan for the startup Eco Fashion Labels with a focus on the marketing strategy of international expansion using the proposed communication and promotional tools. The theoretical part describes the development of marketing concepts, the specifics of marketing for startups and online marketing tools. It also includes a description of the marketing plan and all the main requirements, according to which the practical part is structured. At the end of the theoretical part, the issue of the definition of a startup and its main characteristics is examined. The practical part of the thesis begins with the introduction of the startup Eco Fashion Labels. Subsequently, an analysis of selected European markets in terms of potential in the online environment is prepared, followed by a strategy of entering the most suitable markets. Based on the analysis, a marketing plan for Eco Fashion Labels is created, which contains specific proposals for promotional tools suitable for the needs of the startup. The plan also allocates a budget for individual marketing activities in each country and proposals for monitoring and evaluation. Finally, there are mentioned the benefits of the thesis for the startup.
Keywords: marketing; marketing plan; startup; online marketing; international expansion; sustainable fashion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2020
Date of submission: 24. 6. 2021
Date of defense: 8. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73662/podrobnosti

Files for download

    Last update: