Intercultural differences in the advertising of UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s

Thesis title: Interkulturní rozdíly v rámci reklamy společnosti UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s
Author: Krčmářová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o kulturních diferencích v rámci reklamy UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia a.s. V práci je porovnána česká reklama se slovenskou. Obě reklamy sice nabízejí stejný produkt, ale jejich reklamy jsou zcela odlišné. Cílem práce je zjistit, zda v rámci kulturních diferencí je třeba přizpůsobit obsah, sdělení reklamy a jak reklamu přizpůsobit. Cíl bude splněn pomocí teoretické části, která se bude zabývat mezinárodním prostředím, komunikační strategií, českou a slovenskou kulturou a společností UniCredit Bank, a praktickou částí, ve které bude proveden rozhovor s expertem a dotazníkové šetření. Závěrem práce doporučím společnosti návrhy pro úspěšnější reklamu v České republice a na Slovensku.
Keywords: komunikační strategie; reklama; kultura
Thesis title: Intercultural differences in the advertising of UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s
Author: Krčmářová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis explores the cultural differences between the advertising of UniCredit Bank Czech Republic and its Slovakian counterpart, i.e it compares Czech publicity with the Slovakian one. Although both ads offer the same product, they are completely different. The aim of the thesis is to find out whether it is necessary to adapt the content and message of commercials to cultural differences and how to do so. The goal will be achieved through a theoretical research, which will explore the international environment, communication strategy, Czech and Slovakian cultures and UniCredit Bank, and a practical part, in which an interview with an expert and a questionnaire survey will be conducted. At the end of the work, some recommendations will be proposed to the company so as to achieve more successful advertising in both countries.
Keywords: advertisement; culture; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 9. 2020
Date of submission: 25. 6. 2021
Date of defense: 8. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73930/podrobnosti

Files for download

    Last update: