The Children’s Nutrition Media Communication Impact of the COVID-19 Pandemic within the Nestlé Company

Thesis title: Vliv pandemie COVID 19 na uplatnění médií v komunikaci dětské výživy ve společnosti Nestlé
Author: Peštová, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Urbánková, Lýdie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá tématem vlivu celosvětové pandemie na mediální komunikaci ve společnosti Nestlé. Cílem práce je provést vyhodnocení vlivu pandemie COVID-19 na jednotlivá média a navrhnout doporučení v komunikaci dětské výživy ve společnosti Nestlé. Pro vyhodnocení vlivu pandemie na mediální komunikaci jsou v práci zhodnoceny komunikační kampaně značky před a po první vlně COVID-19 skrze data z analytického nástroje Google Analytics. Pro lepší pochopení vlivu pandemie bylo zrealizováno dotazníkové šetření zaměřené na hlavního spotřebitele značky BEBA - matky dětí ve věku 6 měsíců až 3 roky věku dítěte. Z práce vyplývá, že pandemie měla vliv na jednotlivá média, nejvíce na televizi a také urychlila digitální transformaci komunikací firem.
Keywords: marketingové komunikace; pandemie; média; Nestlé; kojenecká výživa; COVID-19; dětská výživa
Thesis title: The Children’s Nutrition Media Communication Impact of the COVID-19 Pandemic within the Nestlé Company
Author: Peštová, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Urbánková, Lýdie
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the issue of the world pandemic on media communication within the Nestlé Company. It’s target is to analyze the impact of the Covid-19 pandemic on particular media and to make new recommendations within the Nestlé Company. Google Analytics were used to analyze the impact of the pandemic on the brand’s communication campaign before and after the first blow of the pandemic. The survey – used for better understanding of the impact of the pandemic – was carried out and aimed at the BEBA brand’s main consumer – mothers of children aged 6 months to 3 years of age. The thesis discovers that the pandemic has had an impact on these particular media, mostly television, and has accelerated digital transformation of company communication.
Keywords: COVID-19; pandemic; Nestlé; infant nutrition; baby food; media; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2020
Date of submission: 25. 6. 2021
Date of defense: 8. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73621/podrobnosti

Files for download

    Last update: