Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study

Thesis title: Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study
Author: Htet, Soe Min
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
Abstract According to preferences, background and interest of the author, “Cultural Difference” which is one of the most challenging aspects of the international marketing and this Master thesis focuses on it. The convergence of consumer expectations and wants around the world has created the opportunity for global markets and flexibility among cultural values is necessary in today's economy. Companies are extending their production all over the world and understanding cultural diversity is critical for the success of a company. These elements were combined by the authors in order to investigate how these factors influence an international company entering the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) market, especially Myanmar.
Keywords: Culture; globalization; international marketing; marketing strategies; standardization and adaptation
Thesis title: Kulturní odlišnosti aplikované v mezinárodním marketing – případová studie “L´Oreal na trzích ASEAN”
Author: Htet, Soe Min
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
Abstrakt Na základě vlastních zájmů, původu a preferencí autor považuje “kulturní odlišnosti” za jednu z největších výzev mezinárodního marketingu, a proto se rozhodl na tuto problematiku ve své diplomové práci zaměřit. Sbližování očekávání a potřeb zákazníků napříč světem vytváří příležitost pro globální trhy, které naopak vyžadují flexibilitu kulturních hodnot. Firmy rozšiřují svou působnost do vzdálených koutů světa a porozumnění kulturním odlišnostem je zásadní pro jejich úspěch. V tomto kontextu autor zkoumal faktory, které ovlivňují vstup mezinárodních firem na trhy Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN) s důrazem na Maynmar.
Keywords: Kultura; globalizace; mezinárodní marketing; marketingová strategie; standardizace a adaptace

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 4. 2020
Date of submission: 25. 6. 2021
Date of defense: 8. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73244/podrobnosti

Files for download

    Last update: