Promotional activities of IQOS and their impact on the brand preferences

Thesis title: Promotional activities of IQOS and their impact on the brand preferences
Author: Romanova, Kseniia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Wagner, Miroslav
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat marketingové aktivity společnosti Philip Morris v České republice s cílem propagovat své inovativní nekuřácké zařízení IQOS obcházením právních předpisů o kontrole tabáku, a to jak prostřednictvím nových typů komunikace se spotřebiteli, tak aktivním využíváním nástrojů, jako je přímý a digitální marketing. Aktuálnost práce je tak zdůrazněna jednak apelem na studium nových propagačních aktivit v tabákovém průmyslu a jednak zájmem o studium reakcí spotřebitelů na tyto marketingové podněty. Cílem práce je tedy prozkoumat propagační aktivity společnosti IQOS a vysvětlit, jak a jakým způsobem tyto aktivity podněcují spotřebitele, aby si vybrali IQOS oproti jiným značkám. Po vyhodnocení marketingových pobídek a reakcí spotřebitelů na ně budou navíc navržena doporučení pro zlepšení komunikační strategie. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Keywords: Propagace; Preference značky; IQOS
Thesis title: Promotional activities of IQOS and their impact on brand preferences
Author: Romanova, Kseniia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Wagner, Miroslav
Thesis language: English
Abstract:
This master thesis aims to explore marketing activities of Philip Morris in the Czech Republic to promote its innovative smoke-free device IQOS by circumventing tobacco control legislation, both through new types of communication with consumers and by actively using tools such as direct and digital marketing. Thus, the relevance of the thesis is emphasized, on the one hand, by the appeal to study new promotional activities in tobacco industry and, on the other hand, by the interest to study the reactions of consumers to these marketing incentives. Therefore, the goal of the thesis is to investigate promotional activities of IQOS and to explain how and in what way these activities encourage consumers to choose IQOS over other brands. Moreover, after evaluating the marketing incentives and consumer’s reactions towards them, recommendations for improving the communication strategy will be suggested.
Keywords: Promotion; Brand preferences; IQOS

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 4. 2020
Date of submission: 25. 6. 2021
Date of defense: 8. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73223/podrobnosti

Files for download

    Last update: