Use of Social Networks in Service Business

Thesis title: Využití sociálních sítí v podniku služeb
Author: Davidová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Foret, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou marketingových aktivit firmy Fotodroid s.r.o., s důrazem na využívání sociálních sítí. Pro užší zacílení bylo vybráno odvětví svatebního průmyslu, kde firma nabízí fotografické služby. Cílem práce je shrnout výhody a nevýhody sociálních sítí pro marketingovou komunikaci zkoumané firmy a následně navrhnout způsob pro zvýšení efektivity marketingové komunikace s důrazem na využití sociálních sítí ve smyslu integrované marketingové komunikace. Práce je rozdělena na teoretickou, analytickou a praktickou část. Rešerše literatury je věnována marketingovému plánování služeb, marketingové komunikaci, sociálním sítím a on-line reklamě. Praktická část obsahuje představení firmy, analýzu jejich dosavadních marketingových aktivit, komparaci firmy s dvěma největšími konkurenty z pohledu využívání sociálních sítí k marketingové činnosti, zhodnocení výsledků a návrhy na zlepšení stávající situace.
Keywords: marketingová komunikace na internetu ; sociální sítě; Marketingové plánování služeb; marketingová komunikace
Thesis title: Use of Social Networks in Service Business
Author: Davidová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Foret, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the analysis of marketing activities of the company Fotodroid s.r.o., with emphasis on the use of social networks. The sector of the wedding industry, where the company offers photographic services, was chosen for closer targeting. The aim of this work is to summarize the advantages and disadvantages of social networks for marketing communication of the researched company and then to design a way to increase the effectiveness of marketing communication with emphasis on the use of social networks in terms of integrated marketing communication. The work is divided into theoretical, analytical and practical part. The literature search is devoted to marketing planning of services, marketing communication, social networks and online advertising. The practical part contains the introduction of the company, analysis of their current marketing activities, comparison of the company with the two largest competitors in terms of the use of social networks marketing activities, evaluation of results and suggestions for improving the current situation.
Keywords: Marketing planning services; marketing communication; social networks; marketing communication on the Internet

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 3. 2018
Date of submission: 26. 6. 2021
Date of defense: 19. 8. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65545/podrobnosti

Files for download

    Last update: