Marketing strategy of a selected company

Thesis title: Marketingová strategie vybraného podniku
Author: Grycik, Ruslan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kotík, Vítězslav
Opponents: Voráček, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat a popsat marketingovou a komuni-kační strategii vzdělávacího institutu a následně navrhnout zlepšení marketin-gové propagace vybraného kurzu, který škola nabízí. K analýze byly využity metody vlastního pozorování a kvalitativního hloubkového rozhovoru. Marke-tingová strategie byla popsána z hlediska teorie marketingového mixu, komu-nikačního mixu a SWOT analýzy. Návrh na zlepšení se týká části, která je ve SWOT analýze označena jako slabá stránka, konkrétně ve snaze komunikovat vzdělávací systém školy. Byl navržen postup ke komunikaci konkrétních kurzů pro pracovníky sociální práce. Tento návrh byl prezentován managementu ško-ly.
Keywords: Marketingový mix; Marketing; Komunikační mix; SWOT analýza
Thesis title: Marketing strategy of a selected company
Author: Grycik, Ruslan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kotík, Vítězslav
Opponents: Voráček, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor's thesis is to analyze and describe the marketing and communication strategy of the educational institute and then to suggest improvements in the marketing promotion of a selected course offered by the school. The methods of self-observation and qualitative in-depth interview were used for the analysis. The marketing strategy was described in terms of marketing mix theory, communication mix and SWOT analysis. The proposal for improvement concerns the part that is identified as a weakness in the SWOT analysis, specifically in the effort to communicate the school's education system. A procedure was proposed for the communication of specific courses for social work workers. This proposal was presented to the school management.
Keywords: Marketing; Marketing mix; Communication mix; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2020
Date of submission: 27. 6. 2021
Date of defense: 31. 8. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75162/podrobnosti

Files for download

    Last update: