Evaluation of online communication of Brno in tourism from the destination stakeholders' perspective

Thesis title: Zhodnotenie online komunikácie Brna v oblasti cestovného ruchu z pohľadu desti-načných stakeholders
Author: Kóšová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Štumpf, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá problematikou online komunikácie turistickej destinácie Brno prostredníctvom webu turistického informačného portálu a príslušných účtov na sociálnych sieťach. Cieľom práce je zhodnotenie online komunikácie destinačnými stakeholders a návrh opatrení vedúcich k zlepšeniu identifikovaných slabín. Teoretická časť približuje základné oblasti týkajúce sa marketingu, cestovného ruchu a komunikačných nástrojov využívaných v online prostredí. Zhodnotenie súčasnej komunikácie v online prostredí, ktoré je súčasťou praktickej časti práce, je realizované formou obsahovej analýzy postavenej na výskumoch zahraničných autorov. Výstupy z analýzy zároveň slúžia ako podklady pre hĺbkové rozhovory so zástupcami kľúčových skupín stakeholders. Súčasťou praktickej časti práce je vyhodnotenie názorov respondentov na súčasnú online komunikáciu destinácie a návrh opatrení reflektujúcich zistené slabiny. Výsledky návrhov doporučení sú prezentované prostredníctvom praktických ukážok a realizácií, podkladom sú okrem samotných podnetov oslovených stakeholders taktiež dobré praktiky iných tuzemských či zahraničných destinácií.
Keywords: stakeholders; cestovný ruch; online komunikácia; destinačný manažment; marketing
Thesis title: Zhodnocení online komunikace Brna v oblasti cestovního ruchu z pohledu destinačních stakeholders
Author: Kóšová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Štumpf, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou online komunikace turistické destinace Brno prostřednictvím webu turistického informačního portálu a příslušných účtů na sociálních sítích. Cílem práce je zhodnocení online komunikace destinačními stakeholders a návrh opatření vedoucích ke zlepšení identifikovaných slabin. Teoretická část přibližuje základní oblasti týkající se marketingu, cestovního ruchu a komunikačních nástrojů využívaných v online prostředí. Zhodnocení současné komunikace v online prostředí, které je součástí praktické části práce, je realizované formou obsahové analýzy postavené na výzkumech zahraničních autorů. Výstupy z analýzy zároveň slouží jako podklady pro hloubkové rozhovory se zástupci klíčových skupin stakeholders. Součástí praktické části práce je vyhodnocení názorů respondentů na současnou online komunikaci destinace a návrh opatření reflektujících zjištěny slabiny. Výsledky návrhů doporučení jsou prezentovány prostřednictvím praktických ukázek a realizací, podkladem jsou kromě samotných podnětů oslovených stakeholders také dobré praktiky jiných tuzemských či zahraničních destinací.
Keywords: online komunikace; stakeholders; marketing; cestovní ruch; destinační manažment
Thesis title: Evaluation of online communication of Brno in tourism from the destination stakeholders' perspective
Author: Kóšová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Štumpf, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis deals with the issue of online communication of the tourist destination Brno through the website of the tourist information portal and relevant accounts on social networks. The aim of the work is to evaluate the online communication by destination stakeholders and to propose measures to improve the identified weaknesses. The theoretical part introduces the basic areas related to marketing, tourism and communication tools used in the online environment. Evaluation of current communication in the online environment, which is part of the practical part of the work, is carried out in the form of content analysis based on research by foreign authors. The outputs of the analysis also serve as a basis for in-depth interviews with representatives of key stakeholder groups. Part of the practical part of the work is the evaluation of respondents' opinions on the current online communication of the destination and the proposal of measures reflecting the identified weaknesses. The results of recommendations are presented through practical demonstrations and implementations, based not only on the suggestions of stakeholders but also on the good practices of other domestic or foreign destinations.
Keywords: marketing; tourism; stakeholders; online communication; destination management

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2020
Date of submission: 27. 6. 2021
Date of defense: 30. 8. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74618/podrobnosti

Files for download

    Last update: