CSR as a brand building tool: a comparative case study of selected companies

Thesis title: CSR jakožto nástroj budování značky: srovnávací případová studie vybraných českých firem
Author: Mádl, Patrik
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Pažitný, Peter
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit využití CSR aktivit u vybraných firem působících na českém trhu se zaměřením na zhodnocení vlivu CSR na vnímání značky spotřebiteli. Práce je rozdělena na literární rešerši a aplikační část. Lite-rární rešerše seznamuje čtenáře se základními pojmy, které souvisí se CSR, brandingem a jejich vývojem na českých i světových trzích. Aplikační část je srovnávací studií vybraných firem. Porovnává aktivity jednotlivých firem ve všech oblastech CSR a zaměřuje se na vnímání těchto aktivit očima spotřebitelů. V rámci aplikační části je provedena komparace vybraných firem, metoda oh-niskových skupin a dotazníkové šetření. Závěr práce prezentuje zjištěné vý-sledky, kterými by mělo být to, jak vnímají spotřebitelé aktivity v oblasti CSR u jednotlivých firem.
Keywords: branding; značka; společenská odpovědnost; spotřebitel
Thesis title: CSR as a brand building tool: a comparative case study of selected companies
Author: Mádl, Patrik
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Pažitný, Peter
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate the use of CSR activities in selected companies operating in the Czech market with a focus on evaluating the impact of CSR on consumer brand perception. The work is divided into a literature search and an application part. The literature search acquaints readers with basic concepts related to CSR, branding and their development on the Czech and world markets. The application part is a comparative study of selected companies. It compares the activities of individual companies in all areas of CSR and focuses on the perception of these activities through the eyes of consumers. Within the application part, a comparison of selected companies, the method of focus groups and a questionnaire survey are performed. The conclusion of the thesis presents the results, which should be how consumers perceive the activities in the field of CSR in individual companies.
Keywords: branding; social responsibility; brand; consumer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2020
Date of submission: 27. 6. 2021
Date of defense: 19. 8. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74617/podrobnosti

Files for download

    Last update: