Customer perception of electromobility widespread benefits and barriers related with psychographic profile

Thesis title: Vnímání přínosů a bariér rozšiřování elektromobility s ohledem na psychografický profil zákazníků
Author: Bajer, Filip
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou přínosů a bariér rozšiřování elektromobility s ohledem na vnímání zákazníků a jejich psychografický profil. Teoretická část práce se věnuje nejprve rešerši zaměřené na zkoumání bariér, které stojí v cestě zákaz-nické adaptaci na elektromobilitu. Dále je prezentována literární rešerše týkající se psychografie spolu s aktuálně užívanými nástroji. V metodice práce je prezentován vlastní výzkum, který je založen na sběru primárních dat prostřednictvím dotazníkového šetření a cíle výzkumu. Předpokladem práce je, že vnímání jednotlivých přínosů a bariér je odlišné v závislosti na psychografickém profilu zákazníka. V praktické části práce jsou prezentována a vyhodnocena data, která byla získána v průběhu výzkumného šetření práce.
Keywords: elektromobilita; bariéry; zákaznická adaptace; psychografie
Thesis title: Customer perception of electromobility widespread benefits and barriers related with psychographic profile
Author: Bajer, Filip
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis is aimed on analysis of benefits and barriers of widespread adaptation of elektromobility connected with perception and psychographic profile of customers. Theoretical part of thesis is aimed on barriers that slowing down the customer adoption to electric vehicles as such. This chapter is followed by theoretical background of psychography where particulars tools are described. In the metodology own research and aims of the thesis are described. Research is based on collection of primary data with usage of questionairre. It is expected that perception of barriers and benefits is dependent on psychographic profile of the respondent. Practical part of the thesis is aimed on collected data evaluation.
Keywords: electromobility; customer adaptation; barrier; psychography

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2019
Date of submission: 27. 6. 2021
Date of defense: 19. 8. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70702/podrobnosti

Files for download

    Last update: