Differences in perception of erotic appeals in advertising between men and women

Thesis title: Differences in perception of erotic appeals in advertising between men and women
Author: Gunina, Elizaveta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: English
Abstract:
This work deals with the issue of differences in the visual attention to erotic appeals in advertising between the sexes. This work aims to find out what are the differences between the sexes of respondents in the visual attention to selected ads. The experiment is based on eye-tracking. The results show the differences in visual attention between the sexes in ads containing sexual appeals. The contribution of this work is indication of the possible pitfalls and treacherousness connected with using of erotic appeals in advertising targeted on both men and women, since their visual attention differs.
Keywords: sex; gender; erotic appeals; visual attention; eye-tracking
Thesis title: Rozdíly ve vnímání erotických apelů v reklamě mezi muži a ženami
Author: Gunina, Elizaveta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou rozdílů ve vizuální pozornosti vůči erotickým apelům v reklamě mezi pohlavími. Tato práce si klade za cíl zjistit, jaké jsou rozdíly mezi pohlavími respondentů ve vizuální pozornosti vůči vybraným reklamám. Experiment je založen na eye-trackingovém měření. Výsledky ukazují, že v reklamách obsahujících sexuální apely existují rozdíly ve vizuální pozornosti mezi pohlavími. Přínosem této práce je indikace možných nástrah a záludností spojených s využitím erotických apelů v reklamách cílených na ženy a může, jelikož se jejich vizuální pozornost liší.
Keywords: pohlaví; gender; erotické apely; vizuální pozornost; eye-tracking

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2018
Date of submission: 25. 4. 2022
Date of defense: 8. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67857/podrobnosti

Files for download

    Last update: