The use of activation teaching methods in business academies

Thesis title: Využití aktivizačních vyučovacích metod na obchodních akademiích
Author: Kupková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Berková, Kateřina
Opponents: Krpálková Krelová, Katarína
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce s názvem Využití aktivizačních vyučovacích metod na obchodních akademiích je zaměřena na výchovně vzdělávací proces a jeho prvky. Zabývá se především vyučovacími metodami. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Část teoretická je zaměřena na charakteristiku prvků výchovně vzdělávacího procesu, jelikož jejich vzájemnou interakcí je možné dosáhnout efektivního výchovně vzdělávacího procesu. Nejvýznamnější pozornost je věnována aktivizačním metodám, jejich členění a charakteristice. V praktické části jsou shrnuty výsledky z realizovaného výzkumu, který byl proveden na vybraných obchodních akademiích mezi žáky i učiteli. Cílem bylo zhodnotit znalost žáků aktivizačních metod a jejich využívání ve výuce. Zároveň byl výzkum také zaměřen na styly učení žáků.
Keywords: aktivizační metoda; styl učení; styl vyučování; Distanční výuka
Thesis title: The use of activation teaching methods in business academies
Author: Kupková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Berková, Kateřina
Opponents: Krpálková Krelová, Katarína
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis called The use of activation teaching methods in business academies is focused on the educational process and its elements. It mainly deals with teaching methods. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on the characteristics of the elements of the educational process, as their mutual interaction can achieve an effective educational process. The most important attention is paid to activation methods, their classification and characteristics. The practical part summarizes the result of the research, which was conducted at selected business academies among students and teachers. The purpose of the research was to evaluate student’s knowledge of activation methods and their use in teaching. The research was also focused on student’s learning styles.
Keywords: activation methods; teaching style; distance teaching; learning style

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Economic Teaching Methodology

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2020
Date of submission: 6. 8. 2021
Date of defense: 9. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74888/podrobnosti

Files for download

    Last update: