Corporate social responsibility in the fashion industry and its perception by consumers

Thesis title: Společenská odpovědnost firem v módním průmyslu a její vnímání spotřebiteli
Author: Flieger, Katerina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Závodná, Lucie Sára
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje problematice společenské odpovědnosti v módním průmyslu (CSR - Corporate Social Responsibility). Cílem práce je porovnat vnímání společenské odpovědnosti ve dvou kulturně odlišných zemích (ČR a Mexiko). Teore-tická část této práce popisuje termín společenské odpovědnosti a spotřebitelské chování v módním průmyslu. V rámci aplikační části této práce jsou představeny konkrétní příklady CSR aktivit fast fashion řetězců. Dále je proveden kvalitativní vý-zkum v podobě dotazníkového šetření a částečně strukturovaných rozhovorů s 10 respondenty. Z výzkumu bylo zjištěno, že existují rozdíly ve vnímání CSR aktivit mezi českými a mexickými spotřebiteli a také že pro mexické spotřebitele jsou informace o společenské odpovědnosti důležitější než u českých spotřebitelů. Na závěr je po-rovnáno vnímání společenské odpovědnosti mezi českými a mexickými spotřebiteli.
Keywords: společenská odpovědnost; Módní průmysl; spotřebitelské chování
Thesis title: Corporate social responsibility in the fashion industry and its perception by consumers
Author: Flieger, Katerina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Závodná, Lucie Sára
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the issue of corporate social responsibility in the fashion industry (CSR - Corporate Social Responsibility). It aims to compare the perception of social responsibility in two culturally different countries (the Czech Republic and Mexico). The theoretical part describes the term social responsibility and consumer behavior in the fashion industry. The practical application part presents specific examples of CSR activites of fast fashion brands. Qualitative research is also conducted in the form of a questionnaire survey and partially structured interviews with 10 respondents. The research found that there are differences in the perception of CSR activities between Czech and Mexican consumers, and also that information about social responsibility is more important to Mexican consumers than to Czech consumers. In conclusion, the perception of social responsibility between Czech and Mexican consumers is compared.
Keywords: Social responsibility; Fashion industry; Consumer behaviour

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2020
Date of submission: 16. 8. 2021
Date of defense: 30. 8. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74372/podrobnosti

Files for download

    Last update: