Ecological impacts of Fast fashion and its alternatives as business opportunity

Thesis title: Fast Fashion, jej ekologické dopady a jej alternatívy ako podnikateľská príležitosť
Author: Poláková, Adriana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čada, Karel
Opponents: Honsová, Pavlína
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Módny priemysel, špecificky „rýchla móda“, patrí k najviac znečisťujúcim odvetviam dnešnej doby. V teoretickej časti práce je opísaný dopad fast fashion na životné prostredie a udržateľná móda ako jej alternatíva šetrná k životnému prostrediu. Priblížené je tiež nákupné správanie v tomto priemysle vo svete aj v Čechách. Sú vysvetlené teórie nákupného správania ekologických zákazníkov, jav zelenej medzery a ako firmy môžu smerovať k trvalej udržateľnosti v manažmente. Práca si kladie za cieľ pomocou kvantitatívneho výskumu analyzovať nákupné správanie týkajúce sa oblečenia v nadväznosti na názory na životné prostredie.
Keywords: fast fashion; udržateľnosť; ekologický dopad
Thesis title: Fast Fashion, její ekologické dopady a její alternativy jako podnikatelská příležitost
Author: Poláková, Adriana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Čada, Karel
Opponents: Honsová, Pavlína
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Módní průmysl, specificky „rychlá móda“, patří k nejvíce znečišťujícím odvětvím dnešní doby. V teoretické části práce je popsán dopad fast fashion na životní prostředí a udržitelná móda jako její alternativa šetrná k životnímu prostředí. Přiblíženo je také nákupní chování v tomto průmyslu ve světě i v Čechách. Jsou vysvětleny teorie nákupního chování ekologických zákazníků, jev zelené mezery a jak firmy mohou směřovat k trvalé udržitelnosti v managementu. Práce si klade za cíl pomocí kvantitativního výzkumu analyzovat nákupní chování týkající se oblečení v návaznosti na názory na životní prostředí.
Keywords: udržitelnost; ekologický dopad; fast fashion
Thesis title: Ecological impacts of Fast fashion and its alternatives as business opportunity
Author: Poláková, Adriana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čada, Karel
Opponents: Honsová, Pavlína
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The fashion industry, specifically "fast fashion", is one of the most polluting industries today. The theoretical part of the thesis describes the impact of fast fashion on the environment and introduces sustainable fashion as an environmentally friendly alternative. Approached is also the shopping behaviour in this industry around the world and in the Czech Republic. Theories of purchasing behaviour of ecological customers, the phenomenon of the green gap, and how companies can move towards corporate sustainability are explained. The work aims to use quantitative research to analyse shopping behaviour concerning clothes in relation to environmental views.
Keywords: sustainability; fast fashion; ecological impact

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2020
Date of submission: 14. 12. 2021
Date of defense: 27. 1. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76480/podrobnosti

Files for download

    Last update: