Communication strategy of the zero waste store

Thesis title: Komunikační strategie bezobalového obchodu
Author: Rubášová, Daniela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Hudcová, Tereza
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda disponují obyvatelé Klatov bariérami vůči konceptu bezobalového nakupování a na základě zjištěných informací zpracovat komunikační strategii místního bezobalového obchodu. Pro účely této práce byly stanoveny výzkumné otázky zaměřené na zjištění bariér vůči tomuto konceptu a způsob jeho přiblížení potenciálním zákazníkům. Pro jejich zpracování bylo použito kvalitativní šetření provedené hloubkovými rozhovory, na které následně navazovalo kvantitativní šetření prostřednictvím dotazníků. Výzkum ukázal, že respondenti vykazují obavy z průběhu nakupování v bezobalovém obchodě, tento koncept vnímají jako něco nového. Upřednostňují ty obchody, na které jsou již zvyklí. Na základě zjištěných výsledků byla zpracována komunikační strategie složená z několika kampaní, jejichž účelem je vysvětlení výhod bezobalového nakupování a vyvrácení některých negativních asociací.
Keywords: Etická spotřeba ; Komunikační strategie ; Bezobalový obchod ; Zero waste
Thesis title: Communication strategy of the zero waste store
Author: Rubášová, Daniela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Hudcová, Tereza
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Master’s Thesis is to find out whether the residents of Klatovy have prejudices against the concept of package free shopping and based on it develop a communication strategy of the local zero waste store. For the purpose of this thesis research questions were set. These questions were focused on barriers to this concept and the way how to bring it closer to potential customers. The data were collected by the qualitative survey conducted by in-depth interviews followed by quantitative questionnaries. Results of the survey have shown that respondents are concerned how shopping in zero waste stores takes place, perceiving this concept is something new. They prefer the stores they are already used to. Based on results a communication strategy was developed consisting of a few campaigns. The purpose of the campaigns is to present the benefits of package free shopping and break some negative associations.
Keywords: Communication strategy ; Zero Waste Stores; Zero Waste ; Ethical Consumption

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2020
Date of submission: 24. 8. 2021
Date of defense: 15. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75331/podrobnosti

Files for download

    Last update: