Improving Performance of Douglas.cz PPC Campaigns

Thesis title: Zvýšení výkonosti PPC kampaní e-shopu Douglas.cz
Author: Nguyenová, Tai Linh
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce za zabývá tématem PPC reklamy a jejího využití v kontextu online marketingového komunikačního mixu vybraného e-shopu. Cílem práce byla analýza PPC reklam v systému Sklik, návrh optimalizačních řešení a následná implementace a průběžná optimalizace ke zvýšení efektivity a výkonu PPC kampaní. Teoretická část práce se věnuje tématice marketingového mixu, a to především v kontextu online marketingu. Dále se zaměřuje na PPC marketing – typy reklam, strukturu a nástroje pro vyhodnocení a optimalizaci. Praktická část analyzuje výchozí stav kampaní a na základě nedostatků jsou představeny optimalizační kroky, které jsou následně implementovány a zhodnoceny. Hlavním přínosem diplomové práce je praktická ukázka optimalizačního procesu pro zvýšení výkonu, efektivity a tržeb kampaní.
Keywords: PPC reklama; online marketing; internetový marketing; Sklik; online marketingové nástroje
Thesis title: Improving Performance of Douglas.cz PPC Campaigns
Author: Nguyenová, Tai Linh
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the topic of PPC advertising and its use in the context of the online marketing communication mix of a selected e-shop. The aim of the thesis was the analysis of PPC ads in the Sklik system, the design of optimization solutions and subsequent implementation and ongoing optimization to increase the effectiveness and performance of PPC campaigns. The theoretical part deals with the topic of the marketing mix, especially in the context of online marketing. The focus is also on PPC marketing – types of ads, structure and tools for evaluation and optimization. The practical part analyzes the initial state of campaigns and based on the shortcomings, optimization steps are presented, then implemented and evaluated. The main contribution of the thesis is a practical demonstration of the optimization process to increase the performance, efficiency and sales of campaigns.
Keywords: digital marketing; online marketingové nástroje; Sklik; online marketing tools; PPC advertising

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 11. 2020
Date of submission: 25. 8. 2021
Date of defense: 8. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76365/podrobnosti

Files for download

    Last update: