Ways of Czech musicians to foreign markets

Thesis title: Cesty českých hudebníků na zahraniční trhy
Author: Šubrtová, Alžběta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Šmíd, Ilja
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá cestami českých hudebníků na zahraniční trhy. Cílem práce je zmapovat způsoby penetrace zahraničních trhů českými hudebníky a identifikovat využívané metody pronikání na zahraniční trhy. V teoretické části je definována terminologie z marketingové oblasti v rámci problematiky na hudebním trhu. Dále jsou zde popsány předpoklady pro úspěch na globálním trhu. V praktické části byla využita metoda hloubkových rozhovorů se zainteresovanými jedinci. Hlavním přínosem práce jsou její doporučení a návrhy možných cest na zahraniční trh pro české hudebníky.
Keywords: Marketing hudby; Expanze; Úspěch; Penetrace trhu; Brand hudebníka; Prostředník; Export hudby
Thesis title: Ways of Czech musicians to foreign markets
Author: Šubrtová, Alžběta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Šmíd, Ilja
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with ways of Czech musicians to foreign markets. The goal of the thesis is to map the ways of penetration of foreign markets by Czech musicians and to identify the methods of penetration into foreign markets. The theoretical part defines the terminology of the marketing area within the issues of the music market. Furthermore, the prerequisites for success in the global market are described here. In the research part there was used the method of in-depth interviews with involved individuals. The main contribution of the work are its recommendations and suggestions for possible ways to foreign markets for Czech musicians.
Keywords: Musician's brand; Music Export; Music Marketing; Market Penetration; Expansion; Success; Mediator

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2020
Date of submission: 25. 8. 2021
Date of defense: 14. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75707/podrobnosti

Files for download

    Last update: