The Changing Perception of Millennials towards Influencer Marketing after the Outbreak of the COVID-19 Pandemic

Thesis title: Změna vnímání influencer marketingu mileniály po vypuknutí pandemie COVID-19
Author: Stejskalová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na téma influencer marketingu jako součásti komunikační strategie značky. Studie zkoumá a identifikuje dopad pandemie COVID-19 na influencer marketing na sociálních sítích. Dále si klade za cíl prozkoumat změnu zájmů české generace mileniálů během pandemie a možné budoucí důsledky těchto změn na influencer marketing. K vyhodnocení změn jsou použity sekundární zdroje a primární data jsou získána kvantitativní metodou. V online průzkumu respondenti odpovídali na otázky, které se zabývaly především konceptem influencer marketingu před a po pandemii COVID-19, jejich vnímáním dopadu pandemie, vztahem mezi influencery a uživateli a celkovými změnami ve vnímání sociálních médií. Z výsledků výzkumu byla vyvozena marketingová doporučení jak pro influencery, tak pro společnosti, které tento způsob komunikace využívají ve své marketingové strategii.
Keywords: influencer; generace mileniálů; COVID-19; sociální média; pandemie; Influencer marketing
Thesis title: The Changing Perception of Millennials towards Influencer Marketing after the Outbreak of the COVID-19 Pandemic
Author: Stejskalová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This master's thesis focuses on the topic of influencer marketing as part of the brand's communication strategy. The study examines and identifies the impact of the COVID-19 pandemic on the influencer marketing on social networks. It further aims to examine the change of interests of the Czech generation Y consumers during the pandemic and possible future consequences of these changes for influencer marketing. Secondary sources are used to evaluate the changes and primary data are obtained by quantitative method. In the online survey, respondents answered questions that addressed primarily the concept of the Influencer marketing before and after the COVID-19 pandemic, their perception of the impact of the pandemic, the relationship between influencers and users, and overall changes in social media perceptions. From the research results, marketing recommendations were derived for both influencers and companies that use influencer marketing method of communication in their marketing strategy.
Keywords: Influencer Marketing; Influencer; Social Networks; Millennials; Pandemics; COVID-19

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 11. 2020
Date of submission: 25. 8. 2021
Date of defense: 14. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75413/podrobnosti

Files for download

    Last update: