D&I Coaching As An Essential of Organizations: Mapping of D&I Coaching Process Approaches

Thesis title: D&I Coaching As An Essential of Organizations: Mapping of D&I Coaching Process Approaches
Author: Skokanová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pauknerová, Daniela
Opponents: Makarska, Katarzyna
Thesis language: English
Abstract:
This Master’s Thesis aims to explore various methods and approaches used in the D&I coaching process by experienced diversity and inclusion coaches and professionals. The methodology used to attain this goal has the form of in-depth interviews, which were conducted with 20 D&I coaches both operating within multinational organisations and having independent businesses across many countries in Europe, as well as the USA and Australia. The interview results were then analysed through thematic analysis and nine themes were identified. The findings revealed both similarities and differences in how D&I coaches approach the coaching process, a discovery that although they want to measure the effectiveness of their work, they cannot, and how privilege plays a role in resistance. Besides, many other thought-provoking findings were made, such as that many coaches feel too privileged to be coaching someone on the topic of diversity and inclusion, and on the other hand, various coaches were led to this career path by their own experiences of exclusion or oppression. On top of that, the interviewed coaches shared common mistakes, best practices, and recommendations to organisations who wish to proceed with D&I coaching.
Keywords: diversity; inclusion; coaching
Thesis title: D&I koučink jako nezbytnost pro organizace: Mapování přístupů k procesu D&I koučování
Author: Skokanová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pauknerová, Daniela
Opponents: Makarska, Katarzyna
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce je prozkoumat různé metody a přístupy použité v procesu D&I koučování zkušenými kouči a profesionály, již se zaměřují na diverzitu a inkluzi. Zvolenou metodikou k dosažení stanovených cílů jsou hloubkové rozhovory s dvaceti D&I kouči, a to nejen s těmi, kteří působí v nadnárodních korporacích, ale i s těmi, kteří mají své vlastní firmy, v mnoha zemích v Evropě, v USA i v Austrálii. Výstupy z rozhovorů byly následně vyhodnoceny prostřednictvím tematické analýzy a bylo nalezeno celkem devět témat. Výzkum odhalil jak shody, tak rozdíly v tom, jak dotazovaní D&I kouči ke koučovacímu procesu přistupují. Bylo zjištěno, že i přesto, že chtějí měřit efektivitu své práce, tak nemohou. Dále bylo odhaleno, jakou roli hraje privilegovanost v odmítavém postoji vůči iniciativám zaměřujícím se na diverzitu a inkluzi. Kromě toho výzkum vedl k řadě podnětným poznatkům, např. k tomu, že mnoho koučů se cítí příliš privilegovaných na to, aby mohli koučovat na téma diverzity a inkluze, nebo naopak, že spousta koučů byla k této kariérní cestě vedena vlastními zkušenostmi s exkluzí či útlakem. Navíc se dotazovaní koučové podělili o časté chyby, osvědčené postupy a dali doporučení organizacím, které by chtěli zavést D&I koučink.
Keywords: diverzita; inkluze; koučink

Information about study

Study programme: International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 10. 2020
Date of submission: 25. 8. 2021
Date of defense: 10. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74947/podrobnosti

Files for download

    Last update: