Marketing communication strategy in the online environment for a non-profit organization

Thesis title: Marketingová strategie komunikace v online prostředí pro neziskovou organizaci
Author: Šimůnek, Jaroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Mareš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje tvorbě online marketingové strategie pro neziskovou organizaci, jejímž posláním je formou domácího hospice poskytovat paliativní péči a šířit osvětu o tom, že smrt je přirozenou součástí života. K druhému cíli ji mohou pomáhat online nástroje, stejně tak jako servisnímu cíli, tedy úspěšnému fundraisingu. Práce analyzuje současné aktivity v online prostředí a přidává pokročilejší analýzu klíčových slov. Na základě analýz stanovuje skrze model STDC strategii komunikace. Analýza klíčových slov slouží k reaktivaci účtu Google Ad Grants, který změnil pravidla používání, a jeho řízení tak klade na marketingové specialisty vyšší nároky. Dále bylo zjištěno, že využívání smart kampaní, které mohou působit jako snadné řešení, nemusí přinášet prakticky žádné výsledky. Na závěr práce přidává operativní plán komunikace pro následující období.
Keywords: Strategický plán; STDC; marketing; nezisková organizace; komunikace
Thesis title: Marketing communication strategy in the online environment for a non-profit organization
Author: Šimůnek, Jaroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Mareš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the creation of an online marketing strategy for a non-profit organization whose mission is to provide palliative care in the form of a home hospice and to spread awareness that death is a natural part of life. Online tools can help it towards the latter goal, as well as the service goal of successful fundraising. This paper analyses current online activities and adds more advanced keyword analysis. Based on the analyses, it sets a communication strategy through the STDC model. The keyword analysis is used to reactivate the Google Ad Grants account, which has changed its rules of use and its management thus places higher demands on marketers. It has also been found that the use of smart campaigns, which may seem like an easy solution, may not deliver any practical results. Finally, the paper adds an operational communication plan for the coming period.
Keywords: Strategic plan; STDC; marketing; non-profit organization; communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 5. 2020
Date of submission: 25. 8. 2021
Date of defense: 14. 9. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73649/podrobnosti

Files for download

    Last update: