Marketing strategy of LUSH company on the Czech market

Thesis title: Marketingová strategie společnosti LUSH na českém trhu
Author: Bui, Ngoc Hoa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat marketingovou strategii společnosti LUSH na českém trhu. Tato práce je strukturována do dvou částí, teoretické a praktické části. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku marketingu a popsání marketingových nástrojů jako SWOT analýza nebo marketingový mix. Dále jsou v této kapitole charakterizovány pojmy: značka, green marketing a CSR. Praktická část analyzuje stávající marketingovou strategii pomocí několika analýz: analýzy marketingového mixu, analýzy konkurence a SWOT analýzy. Součástí praktické části je vlastní marketingové šetření. V závěru bakalářské práce jsou formulovány návrhy na zlepšení dle zjištění z provedených analýz a dotazníkového šetření.
Keywords: SWOT analýza; green marketing; CSR; LUSH; marketingová strategie; marketing mix
Thesis title: Marketing strategy of LUSH company on the Czech market
Author: Bui, Ngoc Hoa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze marketing strategy of company called LUSH on the Czech market. This bachelor thesis is structured into two parts, theoretical and practical. The theoretical is focused on defining marketing and marketing tools such as SWOT analysis or marketing mix. Furthermore, terms like brand, green marketing and CSR are also characterized in this chapter. The practical part analyzes the current marketing strategy by using several analyzes: marketing mix analysis, competition analysis and SWOT analysis. Part of the practical part is own questionnaire survey. At the end of the bachelor thesis suggestions for improvement are formulated based on findings from the analysis and questionnaire survey.
Keywords: marketing strategy; marketing mix; SWOT analysis; green marketing; CSR; LUSH

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 3. 2018
Date of submission: 24. 4. 2019
Date of defense: 28. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65632/podrobnosti

Files for download

    Last update: