Optimization of the e-shop Zdravetricko.cz, its technical condition and content for search engines

Thesis title: Optimalizace e-shopu zdravetricko.cz, jeho technického stavu a obsahu pro vyhledávače
Author: Předotová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Dziaková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací webových stránek pro vyhledávače, s přihlédnutím ke specifikům elektronických obchodů. V úvodu práce jsou uvedeny základní principy fungování webových vyhledávačů a zmapován vývoj vyhledávacích algoritmů vyhledávače Google, u kterých je zkoumán dopad na používané SEO metody. V další části je představena metodologie, na jejímž základě byla provedena SEO analýza elektronického obchodu Zdravetricko.cz a navržena vhodná opatření za účelem optimalizace jeho technického a obsahového stavu, která povedou ke zvýšení pozic e-shopu ve výsledcích organického vyhledávání vyhledávače Google. V závěru práce jsou prezentovány výsledky dosažené implementací navržených změn a zhodnocen jejich přínos jak na pozice e-shopu, tak na objem organické návštěvnosti a výši tržeb.
Keywords: SEO; Vyhledávací algoritmus; On-page faktory; PageRank; E-commerce; Analýza klíčových slov; Optimalizace pro vyhledávače; Off-page faktory
Thesis title: Optimization of the e-shop Zdravetricko.cz, its technical condition and content for search engines
Author: Předotová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Dziaková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the search engine optimization of websites (SEO) whilst considering the specifics of electronic shops. The theoretical part summarizes the basic principles of how web search engines work and provides an overview of the development of Google search algorithms and their impact on SEO methods. The following chapter describes the methodology that was used to analyse the electronic shop Zdravetricko.cz and to design appropriate measures with the intention of optimizing its technical and content state, leading to an increase in ranking within the organic search results of the Google search engine. At the end of the work, the results achieved by the implementation of the proposed changes and their contribution to the ranking of the e-shop in the search results, to the volume of organic traffic and to the number of sales are presented.
Keywords: Search engine optimization; SEO; Search algorithms; Keyword analysis; On-page factors; PageRank; E-commerce; Off-page factors

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 11. 2020
Date of submission: 30. 11. 2021
Date of defense: 25. 1. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74993/podrobnosti

Files for download

    Last update: