Effective Promotion and Public Relations in Non-profit Sector

Thesis title: Efektivní propagace a public relations neziskových organizací
Author: Klingerová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kadeřábková, Jaroslava
Opponents: Kouřilová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá neziskovými organizacemi s ohledem na jejich efektivní prezentaci, propagaci a public relations. Teoretická část obecně charakterizuje neziskové organizace a neziskový sektor v České republice. Nejprve nastiňuje stručnou historii jejich vzniku, právní úpravu v České republice, jejich fungování, členění a získávání finančních zdrojů. Dále popisuje práci s veřejností v nepodnikatelském sektoru, jaké jsou nástroje této komunikace a jak docílit, aby byla co nejefektivnější. Praktická část demonstruje tato teoretická východiska na příkladu dvou konkrétních neziskových organizací působících v oblasti zdravotní a sociální péče. Srovnává je z hlediska jejich komunikace s veřejností a povědomí občanů o činnosti těchto organizací. Důraz je kladen nejen na způsoby komunikace s veřejností, ale také na etické hledisko prováděné komunikace. Cílem diplomové práce je zhodnotit postavení neziskových organizací Kapka naděje a Člověk v tísni z hlediska propagace a komunikace s veřejností. Závěr shrnuje zjištěné poznatky.
Keywords: public relations; reklama; propagace; neziskové organizace; získávání finančních zdrojů; neziskový sektor
Thesis title: Effective Promotion and Public Relations in Non-profit Sector
Author: Klingerová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kadeřábková, Jaroslava
Opponents: Kouřilová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis deals with non-profit organizations with regard to their effective presentation, promotion and public relations. Theoretical part generally characterizes non-profit organizations and non-profit sector in the Czech Republic. First part outlines brief historical context, legal regulations in the Czech Republic, their operation, classification and fundraising. Second part describes public relations in non-profit sector, instruments of this communication and how to make this communication as effective as possible. Empirical part demonstrates these theoretical findings on examples of two particular non-profit organizations operating in the sphere of health care and social-service work. These two non-profit organizations are being compared in reference to public relations and public awareness about these organizations activity. Emphasis is laid not only on communication methods but especially on ethic aspect of this communication. Diploma thesis objective is to evaluate position of two non-profit organizations in terms of promotion and public relations. Conclusion summarizes ascertained facts.
Keywords: fundraising; non-profit sector; non-profit organizations; public relations; advertisement; promotion

Information about study

Study programme: Hospodářská politika a správa/Regionalistika a veřejná správa
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Regional Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 7. 2008
Date of submission: 30. 12. 2008
Date of defense: 14. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16524/podrobnosti

Files for download

    Last update: