Impact of mTourism on consumer behaviour of tourists

Thesis title: Dopad mTurismu na spotřební chování účastníků cestovního ruchu
Author: Khabibullina, Iuliia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tradičně se mobilní zařízení používala jen pro komunikaci. S rozvojem mobilní infrastruktury a mobilního internetu se chytrý telefon stal zdrojem zábavy a pomocníkem potřebným pro každodenní život. V souvislosti s rostoucím výkonem chytrých telefonů se začal rozvíjet i mTurismus, což je využití mobilních zařízení v cestovním ruchu. Dnes turista využívá mobilní zařízení ve všech fázích nákupního rozhodovacího procesu. Využívání mobilních technologií v cestovním ruchu přineslo turistům mnoho výhod, což změnilo jejich spotřební chování, a dokonce i transformovalo nákupní rozhodovací proces. Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat vliv mTurismu na spotřební chování jednotlivých věkových kohort v každé fázi nákupního rozhodovacího procesu.
Keywords: Nákupní rozhodovací proces; Cestovní ruch; Generační rozdíly; Spotřební chování; mTurismus; Generace
Thesis title: Impact of mTourism on consumer behaviour of tourists
Author: Khabibullina, Iuliia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Traditionally, mobile devices were used only for communication. With the development of mobile infrastructure and mobile Internet, the smartphone has become a source of entertainment and an essential assistant in everyday living. Such a phenomenon as mTourism, the use of mobile devices in tourism, has also begun to develop. Today, tourists use mobile devices at all stages of the purchase decision-making process. The use of mobile technologies in tourism has brought many benefits to tourists, changing their consumer behavior and even transforming the process of making purchase decisions. The main purpose of this diploma thesis is to analyze the impact of mTourism on the consumer behavior of individual age cohorts at each stage of the purchase decision-making process.
Keywords: mTourism; Tourism; Generations; Generational differences; Purchase decision-making process; Consumer behavior

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 1. 2021
Date of submission: 10. 12. 2021
Date of defense: 20. 1. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75834/podrobnosti

Files for download

    Last update: