The Role of AI in the Society

Thesis title: The Role of AI in the Society
Author: Zhai, Luyi
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
The research paper provides the reader with fundamental knowledge about the role of artificial intelligence in society and attempts to provide an answer to how important it is to the consumer of offline retail services in the Czech Republic. The paper offers an extensive literature review with a discussion of arguments for and against AI. The research includes primary data of 101 respondents rating top 5 retail chains in Prague based on a framework proposed by the popular American store critic Field Agent. The data collection finds out that the level of technological advancement is not as important to the respondents. In fact, the two most important factors are consumer experience and satisfaction with store size. Besides the limited group interview, the researcher manages to provide descriptive statistics and correlational analysis so that further resources with less limited resources can expand upon the current findings. The stakeholders of this research are primarily the retail owners who are hesitant about using the technology but would like to find out how to remain competitive and would like to see what their customers value most.
Keywords: aritificial intelligence; retail; decision; factors; CRM; machine learning; Retailing; strategy; automation; big data; futuristic view
Thesis title: Role implementace umělé inteligence v maloobchodním marketingu/e-commerce
Author: Zhai, Luyi
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Výzkum poskytuje čtenáři základní poznatky o roli umělé inteligence ve společnosti a snaží se odpovědět na to, jak důležitá je pro spotřebitele offline maloobchodních služeb v České republice. Tento dokument nabízí rozsáhlý přehled literatury pojednávající o výhodách a nevýhodách umělé inteligence. Výzkum zahrnuje primární data 101 respondentů, kteří hodnotí 5 nejlepších obchodních řetězců v Praze na základě rámce navrženého populárním americkým oborovým kritikem Field Agent. Sběr dat ukazuje, že úroveň technologického pokroku není pro respondenty až tak důležitá. Ve skutečnosti jsou dva nejdůležitější faktory spotřebitelská zkušenost a spokojenost s velikostí podniku. Kromě omezeného skupinového rozhovoru se výzkumníkovi daří poskytovat deskriptivní statistiky a korelační analýzu, takže další zdroje s méně omezenými zdroji mohou rozšířit aktuální zjištění. Hlavními účastníky tohoto výzkumu jsou maloobchodníci, kteří váhají s používáním technologie, ale rádi by zjistili, jak si udržet konkurenceschopnost a zjistit, čeho si jejich zákazníci nejvíce cení.
Keywords: Umělá inteligence; maloobchodní; rozhodnutí; faktory; CRM; strojové učení; Maloobchodní; strategie; automatizace; velká data; futuristický pohled

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 9. 2020
Date of submission: 11. 12. 2021
Date of defense: 17. 1. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74109/podrobnosti

Files for download

    Last update: