Marketing strategy of Aktin company

Thesis title: Marketingová strategie firmy Aktin
Author: Klimentová, Nathalia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Mokrejšová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je popsat a zhodnotit stávající marketingovou strategii firmy Aktin a za pomoci vlastního dotazníkového šetření vytvořit návrhy na její vylepšení. První část práce je zaměřena na teoretické vysvětlení samotné marketingové strategie, její nástroje a následně se věnuje i SWOT a TOWS analýze a Porterově analýze pěti sil. Teoretická část je východiskem pro práci praktickou. Praktická část je zaměřena na představení společnosti, její vize a mise a historii. Následně je popsána i samotná marketingová strategie společnosti a vytvořena SWOT analýza. Práce rovněž obsahuje vlastní výzkum, který zkoumá stávající marketingovou strategii. Na základě tohoto výzkumu jsou vytvořeny doporoučení na zefektivnění marketingové strategie této společnosti.
Keywords: marketingový mix; komunikační mix; SWOT analýza; Porterova analýza pěti sil; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of Aktin company
Author: Klimentová, Nathalia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Mokrejšová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to evaluate the current marketing strategy of the company Aktin and with the help of its own questionnaire survey to make suggestions for its improvement. The first part of the thesis is focused on a theoretical explanation of the marketing strategy and its tools. Furthermore, this work is using SWOT analysis and Porter’s analysis of the five forces. The theoretical part is the base for the practical part of the work. The practical part is focused on the introduction of the company, its vision, mission, and history. Subsequently, it describes the marketing strategy of the company itself. The SWOT analyses are being created and used here. The work also includes its own research, which examines the current marketing strategy of the company. Based on this research, suggestions for improvement and effectiveness of the company’s marketing strategy are being implied.
Keywords: marketing mix; communication mix; SWOT analysis ; Porters Five Forces; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 6. 2020
Date of submission: 27. 4. 2022
Date of defense: 2. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73476/podrobnosti

Files for download

    Last update: