Brand Happiness – happiness of brands as definition of lovebrand from customer perspective

Thesis title: Brand Happiness – šťastie značiek ako metrika lovebrandu z pohľadu zákazníka
Author: Gburíková, Alžbeta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca nahliada na potenciál lovebrandu so snahou o jeho kvantifikovateľnosť. K tomu má slúžiť metodika Brand Happiness, ktorá je jedným z kľúčových výstupov tejto práce. Metodika je postavená na fakte, že lovebrand je emocionálna väzba medzi zákazníkom a brandom. Vytvorená metodika je tvorená pomocou rešerše predchádzajúcich výskumov a metodík a vďaka konzultácií s expertom v oblasti brandovej komunikácie. Základom pre ňu je definovanie fundamentálnych faktorov, ktoré je potrebné sledovať. Týmito faktormi sú ako emocionálne faktory -šťastie, hravosť a optimizmus – tak i racionálne faktory – dôveryhodnosť, zodpovednosť voči spoločnosti a ekologická udržateľnosť. Metodika je následne otestovaná pomocou kvantitatívneho šetrenia na viac ako 400 respondentoch. Vďaka tomuto výskumu bolo možné vytvoriť poradie dotazovaných brandov, definovať hodnoty ich koeficientu Brand Happiness, rovnako ako aj špecifikovať hodnoty pre samostatné faktory. Pre lepšiu využiteľnosť v komerčnej sfére je metodika spriehľadnená pomocou infografík a doplnená popisom na jej využívanie.
Keywords: brand; šťastie; šťastie značiek; značky; lovebrand
Thesis title: Brand Hapiness – šťastie značiek ako metrika lovebrandu z pohľadu zákazníka
Author: Gburíková, Alžbeta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce sleduje potenciál lovebrandu se snahou definovat jeho kvantifikovatelnost. K danému účelu slouží metodika Brand Happiness, která je jedním z klíčových výstupů této práce. Metodika je postavená na následujícím faktu: lovebrand je emocionální vazba mezi zákazníkem a brandem samotným. Brand Happiness je zkonstruován na základě rešerše předchozích výzkumů a metodik, a také pomocí konzultací s expertem v oblasti brandové komunikace. Základem pro metodiku je definování fundamentálních faktorů, které je potřeba sledovat. Mezi tyto faktory patří jak emocionální faktory – štěstí, hravost, optimismus –, tak i faktory racionální – důvěryhodnost, zodpovědnost vůči společnosti, ekologická udržitelnost. Metodika je otestována pomocí kvantitativního šetření na více jak 400 respondentech. Díky tomuto otestování je možné vytvořit pořadí dotazovaných brandů, definovat k nim hodnoty koeficientu Brand Happiness a stejně tak i specifické hodnoty pro faktory samotné. Pro snadnější využitelnost v komerční sféře jsou výsledky metodiky zpracovány pomocí infografík a doplněné popisem na jejich využíváni.
Keywords: brand; značky; lovebrand; štěstí; štěstí značek
Thesis title: Brand Happiness – happiness of brands as definition of lovebrand from customer perspective
Author: Gburíková, Alžbeta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This diploma thesis is exploring a potential of lovebrand to quantify it. The Brand Happiness methodology, which is one of the key outputs of this work, is used for this purpose. The methodology is based on the fact that lovebrand is an emotional bond between the customer and the brand. The methodology is created by using research of previous methodologies and thanks to consultations with an expert in the field of brand communication. The main goal is to define the fundamental factors that need to be monitored. These factors include both emotional factors - happiness, playfulness, and optimism - as well as rational factors - credibility, responsibility towards society and environmental sustainability. The methodology is then tested using a quantitative survey of more than 400 respondents. Thanks to this research, it was possible to create the order of the interviewed brands, define the values of their Brand Happiness coefficient, as well as specify the values for separate factors. For better usability in the commercial sphere, the methodology is made transparent with the help of infographics and supplemented with a description of its use.
Keywords: marks; happiness; brand; lovebrand; brand happiness

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 6. 2021
Date of submission: 11. 12. 2021
Date of defense: 26. 1. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77131/podrobnosti

Files for download

    Last update: