Possibilities of Cinema 4D programe in creation of komplex 3D scene in videogames

Thesis title: Možnosti programu Cinema 4D při tvorbě komplexní 3D scény ve videohrách
Author: Dolejš, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bubeníček, Jan
Opponents: Dušek, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřená na využití programu Cinema 4D při zpracovávání komplexní 3D scény. Má za úkol provést čtenáře kompletním procesem. Teoretická část má za úkol čtenáři přiblížit možnosti 3D grafiky, a tak se zaměřuje na její historický vývoj, a na základní funkce programu Cinema 4D a problémy s nimi spjaté. Následně pak představí pokročilejší funkce programu, které jsou během procesu tvorby komplexní 3D scény potřebné. V praktické části provede bakalářská práce čtenáře každým jednotlivým krokem tvorby za pomoci aplikování poznatků z teoretické části. Od landscapingu, po tvorbu modelů, až po jejich dosazení do scény a její následný import do Unreal Engine 4.
Keywords: 3D grafika; videohra; design úrovně; herní engine; program; Cinema 4D
Thesis title: Possibilities of Cinema 4D programe in creation of komplex 3D scene in videogames
Author: Dolejš, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bubeníček, Jan
Opponents: Dušek, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelors thesis focuses on the usage of Cinema 4D in komplex 3D scene creation. The thesis aims to explain the whole process to its readers. The theoretical part of this thesis aims to explain the possiblities of 3D graphics to the readers. It focuses on its history, the basic functions of the Cinema 4D programe and the issues tied to its usage. This part later explains more komplex function, that the Cinema 4D provides for creating komplex 3D scenes. The practical part of this thesis shows the readers all the steps for creating a complex 3D scene using Cinema 4D software and will apply the theory explained in previous chapters. From landscaping, model creation to fitting these models into scenes and its subsequent import into the Unreal Engine 4.
Keywords: 3D graphics; programe; Cinema 4D; videogame; level design; game engine

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 1. 2021
Date of submission: 8. 5. 2022
Date of defense: 16. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75937/podrobnosti

Files for download

    Last update: