Innovation in marketing communication for a chosen company

Thesis title: Inovace marketingové komunikace ve vybrané společnosti
Author: Franková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na inovaci v marketingové komunikaci vybrané společnosti, jejichž podnikatelská činnost spočívá ve výrobě produktů ze skla. Hlavním cílem práce je navrhnout konkrétní zlepšení v marketingové komunikaci. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá popisem marketingových nástrojů. V praktické části jsou implementovány teoretické poznatky a určení marketingových nástrojů využívaných vybranou společností. Velká část je věnována tvorbě webových stránek a analýze konkurence. Na základě teoretické a praktické části jsou vytvořeny návrhy a doporučení, které vedou k efektivnější marketingové komunikaci vybrané společnosti.
Keywords: Inovace ; Marketingová komunikace; reklama
Thesis title: Innovation in marketing communication for a chosen company
Author: Franková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is focused on innovation in the marketing communication of a selected company, whose business activity focuses on the production of glass products. The main goal of this thesis is to propose specific improvements in marketing communication. The diploma thesis is divided into two parts, a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the description of marketing tools. The practical part implements theoretical knowledge and identification of marketing tools used by the selected company. A large part is devoted to website creation and competition analysis. Based on the theoretical and practical part are created proposals and recommendations that lead to more effective marketing communication of the selected company.
Keywords: Marketing communication; innovation; advertisement

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 4. 2021
Date of submission: 14. 12. 2021
Date of defense: 26. 1. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78079/podrobnosti

Files for download

    Last update: