Marketing Strategy In a Starting Company

Thesis title: Marketingová strategie v začínající firmě
Author: Píchová, Pavlína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Vondra, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo provést situační analýzu mikroprostředí i makroprostředí, ověřit potenciál trhu pro vstup nové firmy a vybrat primární cílovou skupinu, pro níž se sestaví marketingový mix služby. Pro shrnutí analýzy byla zvolena metoda IFE, EFE Matrix počítající skóre jednotlivých faktorů SWOT a doporučující konkrétní druh strategie. Dále byla použita analýza ANOVA a korelační koeficienty zjišťující závislost ceny na klíčových parametrech. Závěrem práce byl vybrán a definován segment cílové skupiny a dle jeho preferencí byl sestaven marketingový mix začínající firmy doplněný o další doporučení.
Keywords: marketingová strategie; marketingový výzkum; marketingový mix
Thesis title: Marketing Strategy In a Starting Company
Author: Píchová, Pavlína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Vondra, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis was to perform a marketing research of the micro and macro environment, verify the market potential for the entry of a new company and select the primary target group for which the marketing mix of the service will be compiled. The IFE, EFE Matrix method calculating the score of individual SWOT factors was chosen to summarize the analysis and to recommend type of strategy. Furthermore, ANOVA analysis and correlation coefficients were used to determine the dependence of price on key parameters. At the end of the work, the target group was selected and defined, and a marketing mix was set according to its preferences.
Keywords: Marketing strategy; Marketing mix; Marketing research

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 8. 2021
Date of submission: 15. 12. 2021
Date of defense: 26. 1. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77490/podrobnosti

Files for download

    Last update: