Testing & scrutinizing the methodology of design thinking through studying/analyzing gamification approach to induce/support behavioral change to reduce CB littering
Thesis title: | Testing & scrutinizing the methodology of design thinking through studying/analyzing gamification approach to induce/support behavioral change to reduce CB littering |
---|---|
Author: | Kumar, Rishabh |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Ryška, Tomáš |
Opponents: | Sieber, Patrik |
Thesis language: | English |
Abstract: | This Master’s thesis uses the design thinking process to create a viable, user-centric design of an effective method ‘Gamified awareness program’ which would serve as a way to minimize CB littering in the selected site – campus of Prague University of Economics and Business, Prague. Ethnographic research was conducted on various users (CB litterers) over a period of 2-3 months in an iterative manner until saturation in the results were experienced. Behaviour and motivation behind littering was the key concept to be understood via the ethnographic research which included participant observation, non-formal and semi-structured interviews and written fieldnotes which were the analysed. A combination of key findings of the primary research and insights gained from the scientific body of the state-of-the-art literature serves as a justification of each design element. Gamified awareness program aims towards inducing change in the behaviour with the help of its traits such as achievability, challenging, credibility, being feedback-oriented and lastly meaningful. Feasibility study is provided towards the end of the thesis to showcase the design as a realizable approach. |
Keywords: | smoking, CB littering, Design Thinking; gamification, littering behavior; ethnography |
Thesis title: | Testování a zkoumání metodologie designového myšlení prostřednictvím studia/analýzy gamifikačního přístupu za účelem vyvolání/podpory změny chování za účelem snížení CB odpadu |
---|---|
Author: | Kumar, Rishabh |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Ryška, Tomáš |
Opponents: | Sieber, Patrik |
Thesis language: | English |
Abstract: | Tato diplomová práce využívá proces designového myšlení k vytvoření životaschopného, uživatelsky orientovaného návrhu efektivní metody „Gamified awareness program“, která by sloužila jako způsob, jak minimalizovat CB odpad ve vybrané lokalitě – kampusu Vysoké školy ekonomické v Praze, Praha. Etnografický výzkum byl prováděn na různých uživatelích (odchovance CB) po dobu 2-3 měsíců iterativním způsobem, dokud nedošlo k nasycení výsledků. Chování a motivace za odhazováním odpadků byly klíčovým pojmem, kterému bylo třeba porozumět prostřednictvím etnografického výzkumu, který zahrnoval zúčastněné pozorování, neformální a polostrukturované rozhovory a písemné terénní poznámky, které byly analyzovány. Kombinace klíčových zjištění primárního výzkumu a poznatků získaných z vědeckého souboru nejnovější literatury slouží jako zdůvodnění každého konstrukčního prvku. Program gamifikovaných znalostí se zaměřuje na vyvolání změny v chování pomocí jeho vlastností, jako je dosažitelnost, výzva, důvěryhodnost, orientace na zpětnou vazbu a konečně smysluplnost. Na konci práce je uvedena studie proveditelnosti, která představuje návrh jako realizovatelný přístup. |
Keywords: | designové myšlení, gamifikace, chování při odhazování ; etnografie, změna chování; kouření, CB odpadky, |
Information about study
Study programme: | Management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of strategy |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 27. 11. 2020 |
---|---|
Date of submission: | 11. 5. 2022 |
Date of defense: | 31. 5. 2022 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/76554/podrobnosti |