Key factors for Food Halls establishment success in Europe and UK

Thesis title: Identifikace předpokladů úspěšného vzniku Food Marketu v Evropě
Author: Ljubčičová, Jelyzaveta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zelený, Martin
Opponents: Rajnohová, Natália
Thesis language: Česky
Abstract:
Název bakalářské práce: Identifikace předpokladů úspěšného vzniku food hallu v Evropě a Velké Británii Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na novodobé kulturně-gastronomické trhy „food hally“ a jejich výskyt v Evropských státech a Velké Británií. Cílem práce je identifikovat předpoklady pro vznik úspěšného food hallu. V teoretické části má práce za cíl definovat pojem tržiště a jeho význam pro společnost. Teoretická část práce je zaměřená na vývoj fenoménu tržiště v historii a až po jeho současnou podobu ve společnosti. Zabývá se též vývojem obchodních středisek a food courty, které funkci tržišť po určitou dobu nahradili. Výzkumná část práce si klade za cíl provést studii vybraných food hallu a provést následné vyhodnocení získaných informací pomocí vlastního výzkumu za použiti statistických funkcí. V závěru práce jsou uvedené výsledky a popis zkoumaného jevu, na základě kterých jsou stanovena doporučení pro tvorbu budoucích food hallu.
Keywords: food hall; tržiště; gastronomie
Thesis title: Key factors for Food Halls establishment success in Europe and UK
Author: Ljubčičová, Jelyzaveta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zelený, Martin
Opponents: Rajnohová, Natália
Thesis language: Česky
Abstract:
Abstract: The bachelor thesis is focusing on arising gastronomical and cultural markets „food halls“ and its origin withith Europenean Union countries and United Kingdom. The goal of the thesis is to identify key factors which are substantial for a successful establishment of such food hall in European Union a United Kingdom. Definition and importance of markets, as we know them today, will be described in theoretical part of the thesis. As well as its development throughout the history up until the shopping malls and food courts, which seems to be replacing traditional markets popularity. The goal of this thesis is to collect data on particular food halls and evaluate them based on own study while implementing statistical research within the data given. Research results along with phenomenon description will be displayed in conclusion of the thesis. Such results are aiming to be implemented into planning and establishment of futre food halls onwards or can be used for further research and success prediction models.
Keywords: food hall; food market; gastronomy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 1. 2021
Date of submission: 15. 12. 2021
Date of defense: 27. 1. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75760/podrobnosti

Files for download

    Last update: