Comparison of nonverbal communication of YouTube influencers from the perspective of gender stereotypes

Thesis title: Komparace neverbální komunikace YouTube influencerů z perspektivy genderových stereotypů
Author: Liptáková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá projevy neverbální komunikace v marketingu, přesněji se zaměřuje na genderové rozdíly v neverbální komunikaci influencerů na platformě YouTube. Práce se dopodrobna věnuje otázce sebeprezentace, osobnímu brandingu, influencingu a YouTube. Zároveň rozebírá téma videa a jeho sděle-ní. Podrobně rozebírá neverbální komunikaci – haptiku, gestiku, mimiku, pohledy a paraligvistiku. Následně se práce zaměřuje na genderové stereotypy a gendermarketing. V praktické části si práce klade za cíl ověřit platnost studií zaměřených na projevy neverbálního charakteru na vzorku čtyř videí respondentů na kanále YouTube. Závěr práce se snaží spojit nadnesená témata do jednoho a umožnit tak čtenáři pochopit genderové rozdíly v neverbální komu-nikaci použité při recenzi produktů známých českých influencerů.
Keywords: Neverbální komunikace ; Flickr.com; Genderové rozdíly ; YouTube ; Influencer
Thesis title: Comparison of nonverbal communication of YouTube influencers from the perspective of gender stereotypes
Author: Liptáková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the manifestations of nonverbal communication in marketing, more specifically it focuses on gender differences in nonverbal communication influencers on the YouTube platform. The thesis deals in detail with the issue of self-presentation, personal branding, influencing and YouTube. It also discusses the topic of video and its communication. It analyzes nonverbal communication in detail - haptics, gestures, facial expressions, views and paraliguistics. Subsequently, the work focuses on gender stereotypes and gender marketing. In the practical part, the thesis aims to verify the validity of studies focused on non-verbal expressions on a sample of four videos of respondents on the YouTube channel. The conclusion of the thesis tries to combine the raised topics into one and thus enable the reader to understand the gender differences in nonverbal communication used in the review of the products of well-known Czech influencers.
Keywords: Nonverbal communication; Influencer ; Gender differences; YouTube ; Flickr.com

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 3. 2020
Date of submission: 16. 12. 2021
Date of defense: 26. 1. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73091/podrobnosti

Files for download

    Last update: