The effect of media communication on perception of population during Covid crisis

Thesis title: Vliv mediální komunikace na vnímání populace za korona krize
Author: Bürger, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šachová, Veronika
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou spojenou s médii a jejich pokrytím situace okolo světové pandemie viru covid-19. Cílem práce bylo stanovit, zda nadměrné vystavení a styl podání těchto informací negativně ovlivňuje vnímání těchto mediálních sdělení společností. Experiment testující vniklé hypotézy potřebné k zodpovězení cíle práce probíhá pomocí dotazníku, který byl vytvořen na základě oficiálních škál na měření mediální gramotnosti a SPANE škály, zachycující emoční odezvu respondentů na obsažené otázky. Experimentu se zúčastnilo 220 respondentů z České republiky ve věku nad 18 let. T-testy posuzující výsledky dotazníku dokazují závislost mezi četností, stylem podání informací, mediální gramotností a vnímáním mediálního obsahu veřejností.
Keywords: znalostní funkce; Covid-19; mediální gramotnost; vnímání médií; ego defensivní funkce; Mediální obsah
Thesis title: The effect of media communication on perception of population during Covid crisis
Author: Bürger, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šachová, Veronika
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This work deals with media-related issues and their coverage of the situation around the global covid-19 pandemic. The aim of the work was to determine whether the excessive exposure and style of submission of this information to the negative application of these media messages to public. The experiment testing the penetrated hypotheses needed to answer the aims of the work is carried out using a questionnaire, which was created on the basis of official scales for measuring media literacy and SPANE stung. 220 respondents from the Czech Republic over the age of 18 took part in the experiment. T-tests assessing the results of the questionnaire prove the dependence between frequencies, style of information, media literacy and public perception of media content.
Keywords: covid-19; Media content; perception of media; Media literacy; knowledge function; ego defensive function

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2020
Date of submission: 3. 1. 2022
Date of defense: 20. 1. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74649/podrobnosti

Files for download

    Last update: