Marketing Strategy of Manufaktura

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Manufaktura
Author: Rosová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je ověřit úspěšnost současné marketingové strategie firmy Manufaktura a navrhnout zlepšení této strategie na základě vlastního spotřebitelského výzkumu. První část je věnována rešerši literatury věnované marketingové strategii a shrnutí již existujících studií zkoumajících chování spotřebitelů vůči zeleným (přírodním) produktům. V praktické části je provedena analýza současné marketingové strategie firmy Manufaktura ve srovnání s konkurencí, a analýza vlastního spotřebitelského výzkumu zkoumajícího postoj českých spotřebitelů vůči přírodní kosmetice, jejich spotřebitelské chování a nákupní chování u značky Manufaktura. Výsledná doporučení vyplývající z vlastního výzkumu jsou rozdělena na základě kategorií marketingového mixu.
Keywords: přírodní kosmetika; marketing kosmetiky; Manufaktura; marketingová strategie
Thesis title: Marketing Strategy of Manufaktura
Author: Rosová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of this thesis is to analyze current marketing strategy of Manufaktura and to propose improvements based on primary consumer research. The first part of the thesis is devoted to literature review and knowledge summary of foreign research on consumer attitude towards green products. In the practical part of the thesis, there is an analysis of Manufaktura’s marketing strategy in comarison to its main competitors. The practical part also presents results and discussion of the primary consumer research on consumer cosmetics preferences, attitude towards natural cosmetics and consumer behaviour regarding Manufaktura products. The final recommendations for the improvement of the current strategy are divided into marketing mix categories.
Keywords: natural cosmetics; cosmetics marketing; Manufaktura; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 6. 2021
Date of submission: 18. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77200/podrobnosti

Files for download

    Last update: