Performance of mobile banking apps and their use in direct marketing

Thesis title: Výkonnost mobilních bankovních aplikací a jejich využití v direct marketingu
Author: Třeček, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Šimek, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá mobilním bankovnictvím a jeho využitím k plnění potřeb klientů a bank. Jejím cílem je identifikovat významné trendy ovlivňující bankovnictví, specifika a potenciál mobilního bankovnictví. Následně pomocí benchmarkingu ohodnotit výkonnost mobilních bankovnictví dostupných na českém trhu pohledem potřeb klientů a potřeb plnění prodejních cílů bank. Klientské potřeby jsou zjištěny pomocí kvantitativního výzkumu. Potřeby bank ve spojení s mobilním bankovnictvím vychází z analýzy a prioritizace současných produktových portfolií a produktů v nich dle dopadu na tvorbu příjmů a vhodnosti k prodeji přes mobilní bankovnictví formou direct marketingu. Výstupem je pořadí českých bankovních aplikací dle jejich výkonnosti v naplňování identifikovaných potřeb klientů a bank. Na výstupy navazují konkrétní doporučení ke zvýšení výkonnosti mobilních bankovnictví na českém trhu, která pomohou bankám zlepšit zákaznickou zkušenost s nimi.
Keywords: Mobilní bankovnictví; Mobilní aplikace; Zákaznická zkušenost; Direct marketing
Thesis title: Performance of mobile banking apps and their use in direct marketing
Author: Třeček, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Šimek, David
Thesis language: Česky
Abstract:
The focus of this thesis is mobile banking and its potential in fulfilling the needs of its customers and banks themselves. Its goal is to identify significant trends forming banking sector, specifics and potential of mobile banking. Consequently, by using benchmarking methods evaluate performance of mobile banking apps on Czech market by combining the interests of end customers and the needs of accomplishing sales targets of banks. Customer needs are based on quantitative research. Banks needs regarding mobile banking are based on analysis and prioritization of current product portfolios, evaluated in their impact on generated revenues and suitability of being sold using mobile banking by specific direct marketing tools. The main outcome is evaluated performance of selected mobile banking apps available on Czech market based on the needs of customers and banks. Using this outcome and other findings, specific recommendations for each bank describing how to increase performance of its mobile banking and improve customer experience were formulated.
Keywords: Mobile app; Customer experience; Mobile banking; Direct marketing

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2021
Date of submission: 18. 4. 2022
Date of defense: 8. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77139/podrobnosti

Files for download

    Last update: