How Company Size Affects Consumer Expectations and Evaluations

Thesis title: Vliv velikosti organizace na spotřebitelská očekávání a/nebo hodnocení
Author: Schützová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Závodná, Lucie Sára
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jestli existuje určité spojení mezi velikostí firmy a vlivem na spotřebitelská očekávání a následné hodnocení. Tato diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První částí je část teoretická, která se zabývá výkladem dvou hlavních pojmů agency a communion, které jsou stěžejními termíny této práce. Dále je součástí této části také vnímání těchto termínů z pohledu nejrůznějších přístupů (např. muži versus ženy, vliv pracovního prostředí atd.). V této části je také rozebírána tematika vztahu značky a spotřebitele, zákaznické spokojenosti a v neposlední řadě také agency a communion v kontextu spotřebitelského chování. Druhou částí této práce je část praktická, která se nejprve věnuje metodologii. V této části jsou definovány výzkumné otázky včetně popisu vybraného výzkumného nástroje a vybraného vzorku. Tato kapitola je dále následována interpretací výsledků výzkumného šetření.
Keywords: zákaznická očekávání; negativní chování; agency; communion; velikost firmy; spotřebitelské očekávání; spotřebitelské hodnocení; zákaznická spokojenost
Thesis title: How Company Size Affects Consumer Expectations and Evaluations
Author: Schützová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Závodná, Lucie Sára
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to find out, if there is a certain connection between the company size and influence on consumer expectation and his evaluation. This diploma thesis is divided into two basic parts. The first part is the theoretical part, which deals with two basic terms agency and communion, which are crucial for this thesis. Furthermore , part of the theory is also the perception of these terms from the point of view of various approaches (e.g.men versus women, influence of working enviroment etc.). This part is includes the topic of the relationship between the brand and the consumer, customer satisfaction and last but not least agency and communion in context of the consumer behaviour. The second part of this thesis is the practical part, which is first devoted to methodology. In this part the research questions are defined including description of the selected research tools and the selected sample. This chapter is further followed by an interpretation of the results of the research.
Keywords: agency; communion; company size; consumer expectation; consumer evaluation; customer satisfaction; customer expectation; negative behaviour

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2020
Date of submission: 23. 4. 2022
Date of defense: 13. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74337/podrobnosti

Files for download

    Last update: