The influence of the attributes of the "green" brands on the Millennial generation consumers

Thesis title: Vliv atributů „zelené“ značky na spotřebitele generace Mileniálů
Author: Umlauf, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématy, jež v sobě zahrnují problematiku značky, spotřebního chování, green marketingu a jeho strategií v kontextu spotřebitelů generace Mileniálů, kteří v jsou ústředními aktéry výzkumu provedeného replikací již uskutečněného výzkumu ve Spojených státech amerických v roce 2013. Cílem této práce je na základě dat získaných aktuálním výzkumem zodpovědět dvě výzkumné otázky a představit možnosti praktické aplikace poznatků výzkumu pro manažery marketingových firem a producenty „zelených“ produktů, značek a služeb. Replikací výzkumu byla získána data, která posloužila k analýze současného stavu vlivu vybraných atributů na záměr spotřebitele generace Mileniálů kupovat, resp. nekupovat „zelené“ značky, produkty a služby. Původní formát výzkumu byl zachován, byl ale navíc dále rozšířen o odlišné typy analýz, které dovolují nahlédnout na stejnou problematiku novou optikou a poskytují možnost atributy dále testovat a některé detailněji interpretovat. Na základě provedeného výzkumu jsou prezentovány možnosti konkrétní aplikace poznatků výzkumu do marketingových strategií s cílem zlepšení marketingové komunikace „zelených“ značek, produktů a služeb a zvýšení jejich podílu na současném trhu.
Keywords: green marketing; "zelený" produkt; generace Mileniálů; spotřebitel; udržitelnost; životní prostředí
Thesis title: The influence of the attributes of the "green" brands on the Millennial generation consumers
Author: Umlauf, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with topics that include the issues of brand, consumer behaviour, green marketing and its strategy in the context of consumers of the Generation of Millennials, who are crucial players in research currently conducted by replicating research already conducted in the United States in 2013. The goal of this work is based on data obtained by current research to answer two research questions and present the possibilities of practical application of research findings for managers of marketing companies and producers of "green" products, brands and services. By replicating the research, data were obtained, which served to analyze the current state of the influence of selected attributes on the consumer's intention of the generation of Millennials to buy, resp. to not buy "green" brands, products and services. The original research format has been retained, but has been further expanded with different types of analyzes, which allow new perspectives of looking at the same issues and provide the opportunity to further test attributes and interpret some more detail. Based on the research, the possibilities of specific application of research findings to marketing strategies are presented in order to improve marketing communication of "green" brands, products and services and increase their share in the current market.
Keywords: green marketing; generation of Millennials; "green" product; sustainability; environment; consumer

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2021
Date of submission: 24. 4. 2022
Date of defense: 22. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78259/podrobnosti

Files for download

    Last update: