Consumers' attitudes towards sustainable fashion

Thesis title: Postoje spotřebitelů k udržitelné módě
Author: Kadlecová, Štěpánka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházka, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá udržitelností v módním průmyslu v kontrastu s rychlou módou. Jejím cílem je zjistit jaký je názor spotřebitelů na aplikaci udržitelnosti do módního průmyslu a jakým způsobem ovlivní změna v dodavatelském řetězci nákupní chování spotřebitelů v kontextu společenské odpovědnosti. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly představují teoretickou část práce. První kapitola bakalářské práce poskytuje odpovědi na otázky, jak vypadá módní průmysl dnes a jeho stávající trendy. Zároveň představuje jak je udržitelnost implementována do módního průmyslu. Druhá kapitola představuje dopady rychlé módy na lidská práva a životní prostředí. Třetí kapitola představuje udržitelnost v módním průmyslu a zároveň hodnotí povědomí spotřebitelů o udržitelné módě. Čtvrtá kapitola představuje praktickou část bakalářské práce a na základě výsledků z dotazníkového šetření zhodnotí postoje spotřebitelů k udržitelné módě.
Keywords: udržitelnost; udržitelná móda; rychlá móda; společenská odpovědnost firem ; spotřebitelé
Thesis title: Consumers' attitudes towards sustainable fashion
Author: Kadlecová, Štěpánka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházka, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with sustainability in fashion industry that is put in contrast to fast fashion. Its aim is to find out consumers’ view on the application of sustainability in the fashion industry and how a change in the supply chain will affect consumers’ shopping behavior in the context of CSR (corporate social responsibility). The thesis is divided into four parts. The first three chapters represent the theoretical part. The first one provides answers to the questions of what the fashion industry looks like today and what its current trends are. It also represents how sustainability is implemented in the fashion industry. The second chapter reflects the impact of fast fashion on human rights and environment. The third chapter presents sustainability in the fashion industry and assesses consumer awareness of sustainable fashion. The fourth chapter is a practical part and, based on the results of a questionnaire survey, evaluates consumers’ attitudes towards sustainable fashion.
Keywords: sustainable fashion; sustainability; fast fashion; consumers

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 9. 2021
Date of submission: 24. 4. 2022
Date of defense: 30. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77604/podrobnosti

Files for download

    Last update: