Storytelling in tourism

Thesis title: Storytelling v cestovním ruchu
Author: Knížová, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Storytelling je novodobým globálním trendem komunikace. Jeho vliv a síla se odráží v několika oblastech lidské činnosti. Tato práce si klade za cíl přiblížit vliv storytellingu na rozhodování spotřebitele prostřednictvím simulace výběru destinace k pobytu dvojím způsobem. Práce v závěru odpoví na otázku, zda je do komunikace žádoucí vložit příběh. Na tuto otázku pomůže odpovědět dotazníkové šetření, která se vztahuje k newsletteru a displejová reklama na webové interaktivní stránce. Práce si dává za cíl identifikovat benefity využití vyprávění příběhů v marketingové komunikaci v cestovním ruchu. Na základě dotazníkového šetření a názorů respondentů se kvalifikační práce pokusí definovat subjektivní faktory a názorové prvky, které storytelling ovlivňuje. Práce přináší teoretické poznatky o nové marketingové metodě se zaměřením na on-line prostředí. Výzkumná část dokumentu je zpracována v návaznosti na vybrané turisticky lukrativní město – Kutná Hora.
Keywords: vyprávění příběhů; vizuální marketing; digitální storytelling; marketingová strategie
Thesis title: Storytelling in tourism
Author: Knížová, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Storytelling is a new global communication trend. Its influence and power are reflected in several areas of human activity. This work aims to approach the influence of storytelling on consumer decision making through the simulation of choosing a travel destination in two ways. Using the popular marketing technique AB testing on the example of a newsletter and banner, the thesis will answer the question of whether it is desirable to include a story in the communication. The thesis aims to identify the benefits of using storytelling in marketing communication in tourism. Based on the questionnaire survey and judgment/opinions of respondents, the document will define subjective factors and communication elements that storytelling affects. The work brings theoretical knowledge about a new marketing method with a focus on the online environment. The research in this document was conducted in connection with a selected tourist lucrative city – Kutná Hora.
Keywords: Storytelling; visual marketing; digital marketing; marketing strategy

Information about study

Study programme: Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 7. 2021
Date of submission: 25. 4. 2022
Date of defense: 7. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77398/podrobnosti

Files for download

    Last update: