The impact of licensed products and counterfeits on the company's image

Thesis title: Vliv licenčních produktů a padělků na image firmy
Author: Anýžová, Šárka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Krištofová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je určit vliv licenčních produktů a padělků na image firmy, a to především na základě dotazníkového šetření mezi spotřebiteli a jeho následného vyhodnocení. Práce je rozdělena do pěti kapitol mimo úvodu a závěru, z čehož teoretická část má 3 kapitoly a praktická část 2 kapitoly. První kapitola je věnována licencím a licenčním smlouvám. Druhá kapitola se zaměřuje na padělky včetně možného boje s nimi. Třetí kapitola je zaměřena na problematikou věrnosti a oddanosti spotřebitele, a to včetně rozboru loajality spotřebitele ke značce a vztahu spotřebitele ke značce, a to především v oblasti hraček. Čtvrtá kapitola se zabývá případovou studií o americké hračkářské firmě MGA Entertainment, která je založena na positioningu produktů firmy, na vydaných licencích, na příkladech padělaného zboží a na boji firmy s padělky v rámci České a Slovenské republiky. Poslední, pátá kapitola zahrnuje dotazníkové šetření, které zkoumá vnímání licenčních produktů a padělků zákazníky na základě několika obecných otázek, ale i konkrétních otázek se zaměřením na firmu MGA Entertainment a její produkty.
Keywords: Padělky; Licenční produkty; Loajalita spotřebitelů
Thesis title: The impact of licensed products and counterfeits on the company's image
Author: Anýžová, Šárka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Krištofová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to determine the impact of licensed products and counterfeits on the company's image, especially based on a questionnaire survey among consumers and its following evaluation. The work is divided into five chapters except the introduction and conclusion, of which the theoretical part has 3 chapters and the practical part 2 chapters. The first chapter is devoted to licenses and license agreements. The second chapter focuses on counterfeits, including the possible fight against them. The third chapter focuses on the issue of consumer loyalty, including an analysis of consumer loyalty to the brand and the consumer's relationship to the brand, especially in the field of toys. The fourth chapter deals with a case study of the American toy company MGA Entertainment, which is based on the positioning of the company's products, issued licenses, examples of counterfeit goods and the company's fight against counterfeits in the Czech and Slovak Republics. The last, fifth chapter includes a questionnaire survey, which examines the perception of licensed products and counterfeit customers based on several general questions, but also specific questions focusing on the company MGA Entertainment and its products.
Keywords: Licenses; Counterfeits; Consumer loyalty

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 6. 2021
Date of submission: 25. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77210/podrobnosti

Files for download

    Last update: