Brand building of Prestige produced by Moleda, a.s

Thesis title: Budování značky Prestige společnosti Moleda a.s
Author: Kročil, Matěj
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na téma budování značky Prestige společnosti Moleda, a.s., a to jak z teoretického, tak z praktického hlediska. Cílem práce je rozbor současné marketingové strategie společnosti Moleda, a.s. se zaměřením na tradiční českou značku Prestige. Na základě analýzy silných a slabých stránek společnosti a příležitostí a hrozeb z vnějšího okolí pak navrhnout sadu doporučení ke zlepšení firemního marketingového mixu. Byl použit i primární výzkum formou dotazníkového šetření, který analyzuje vnímání značky Prestige českými spotřebiteli. Teoretická část se věnuje značce, jejímu budování, marketingu a jeho strategiím. V praktické části je kladen důraz na společnost Moleda, a.s., značku Prestige a analýzu její marketingové strategie. Na základě analýzy současné strategie je vytvořen návrh na její následná zlepšení.
Keywords: budování značky; marketingová strategie; Prestige; Moleda; SWOT analýza; marketing mix
Thesis title: Brand building of Prestige produced by Moleda, a.s
Author: Kročil, Matěj
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on brand building of Prestige produced by the company Moleda, a.s., both from a theoretical and practical point of view. The aim of this work is to analyze the current marketing strategy of Moleda, a.s. focusing on the traditional Czech brand Prestige. Based on the analysis of the company's strengths and weaknesses and opportunities and threats from the external environment, a set of recommendations is proposed to improve the company's marketing mix. Primary research was also used in the form of a questionnaire survey, which analyzes the perception of the brand Prestige by Czech consumers. The theoretical part is focused on the brand, its building, marketing and its strategies. The practical part emphasizes the company Moleda, a.s., the brand Prestige and the analysis of its marketing strategy. Based on the analysis of the current strategy, a proposal for its subsequent improvements is made.
Keywords: marketing mix; brand building; marketing strategy; Prestige; Moleda; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 5. 2021
Date of submission: 25. 4. 2022
Date of defense: 30. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76931/podrobnosti

Files for download

    Last update: