Social media as a marketing tool

Thesis title: Sociální sítě jako marketingový nástroj
Author: Glac, Pavel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Böhmová, Lucie
Opponents: Molnár, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá řízením sociálních sítí, a to z pohledu jak strategického, taktického, tak i operativního. Jejím hlavním cílem je navrhnutí marketingového rámce pro řízení sociálních sítí, využitelného pro malé a střední firmy. Dále jsou definované podcíle, které mají čtenáře obeznámit s problematikou metrik úspěšnosti pro marketingové kampaně. Ty jsou vysvětleny v teoretické rovině a zároveň je ukázáno, jak tyto metriky měřit v praxi. Navrhovaný rámec vznikl na základě rešerše literatury, existujících marketingových dokumentů a zkušeností autora. To vše bylo následně spojeno a implementováno na reálný projekt, který se zabývá pořádáním turnajů v elektronických hrách.
Keywords: marketingový rámec; sociální sítě; analytika; Google Analytics
Thesis title: Social media as a marketing tool
Author: Glac, Pavel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Böhmová, Lucie
Opponents: Molnár, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the management of social media from the strategic, tactical and operational perspectives. Its main objective is to propose a marketing framework for social media management applicable to small and medium-sized companies. Sub-objectives are also defined to familiarize the reader with the issue of success metrics for marketing campaigns. These are explained in theoretical terms while showing how to measure these metrics in practice. The proposed framework is based on a literature review, existing marketing documents and the author’s experience. All of this was then combined and implemented on a real project dealing with the organisation of tournaments in electronic games.
Keywords: marketing framework; social media; analytics; Google Analytics

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 9. 2021
Date of submission: 27. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77695/podrobnosti

Files for download

    Last update: