Marketing strategy of the NA-KD brand

Thesis title: Marketingová strategie značky NA-KD
Author: Makarova, Yuliia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Semenenko, Vadim
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zhodnotit stávající marketingovou strategii značky NA-KD a navrhnout možnosti jejího zlepšení. Práce se dělí na dvě části. Teoretická se skládá ze dvou kapitol, jež charakterizují základní marketingové pojmy a slouží jako základ pro vypracování praktické části. První kapitola se zaměřuje na vymezení pojetí a významu marketingu, značky, marketingové strategie a marketingového výzkumu. Druhá kapitola popisuje detailně všechny nástroje marketingové komunikace. Praktická část práce je zaměřena na představení společnosti NA-KD a analýzu její marketingové strategie, která je provedena na základě aplikovaného marketingového mixu, SWOT analýzy a konkurenční analýzy. Součástí praktické části je rovněž vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit, jak vnímají zákazníci vybranou společnost a jaký postoj mají k udržitelné módě. Výstup práce představují navržená doporučení, jež by měla zefektivnit stávající marketingovou strategii NA-KD.
Keywords: marketingový mix; marketingová strategie; SWOT analýza; komunikační mix; on-line marketing
Thesis title: Marketing strategy of the NA-KD brand
Author: Makarova, Yuliia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Semenenko, Vadim
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis aims to evaluate the current marketing strategy of the brand NA-KD and suggest ways to improve it. The thesis is divided into two parts. The theoretical one consists of two chapters, which characterize the basic marketing concepts and serve as a basis for the practical part. The first chapter focuses on defining the concept and meaning of marketing, branding, marketing strategy, and marketing research. The second chapter describes in detail all the tools of marketing communication. The practical part of the thesis is focused on the introduction of the company NA-KD and the analysis of its marketing strategy, which is performed based on the applied marketing mix, SWOT analysis, and competitive analysis. The practical part also includes the research, which aims to find out how customers perceive the selected company and their attitude to sustainable fashion. The output of the thesis is proposed recommendations that should streamline the current marketing strategy of NA-KD.
Keywords: marketing mix; marketing strategy; SWOT analysis; communication mix; online marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 6. 2021
Date of submission: 27. 4. 2022
Date of defense: 2. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77265/podrobnosti

Files for download

    Last update: