Greenwashing as a marketing tool for companies

Thesis title: Greenwashing ako marketingový nástroj firiem
Author: Palenčárová, Ema Mária
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Legnerová, Kateřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je zistiť, aké postoje a povedomie majú českí a slovenskí spotrebitelia o pojme greenwashing a green marketing. Teoretická časť bakalárskej práce sa zaoberá vymedzením teoretických východísk problematiky grenwashingu a následne sú bližšie popísané greenwashingové praktiky. V praktickej časti je skúmané povedomie spotrebiteľov o pojmoch greenwashing a green marketing a spotrebiteľské správanie pri nakupovaní ekologických produktov, pomocou kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu. V závere práce sú zhrnuté výsledky výskumu a sformulované odporúčania pre firmy, ktoré sa chcú vyhnúť greenwashingových praktikám a chcú zabrániť, aby ich aktivity boli vnímané ako greenwashingové.
Keywords: greenwashing; green marketing; Česká republika; Slovenská republika; marketing; spotrebiteľ
Thesis title: Greenwashing as a marketing tool for companies
Author: Palenčárová, Ema Mária
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Legnerová, Kateřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to examine the attitudes and awareness of Czech and Slovak consumers toward the concept of greenwashing and green marketing. The theoretical part of the bachelor thesis defines the theoretical background of the issue of greenwashing and subsequently describes greenwashing practices in more detail. In the practical part, consumer awareness of greenwashing and green marketing and consumer behavior in purchasing green products is examined using quantitative and qualitative research method. The thesis concludes with a summary of the research results and recommendations for companies that want to avoid greenwashing practices and want to prevent their activities from being perceived as greenwashing.
Keywords: greenwashing; green marketing; Czech Republic; Slovak Republic; marketing; consumer
Thesis title: Greenwashing ako marketingový nástroj firiem
Author: Palenčárová, Ema Mária
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Legnerová, Kateřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké postoje a povědomí mají čeští a slovenští spotřebitelé o pojmu greenwashing a zelený marketing. Teoretická část bakalářské práce se zabývá vymezením teoretických východisek problematiky greenwashingu a následně jsou podrobněji popsány praktiky greenwashingu. V praktické části je pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu zkoumáno povědomí spotřebitelů o pojmech greenwashing a green marketing a chování spotřebitelů při nákupu ekologických výrobků. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a formulována doporučení pro společnosti, které se chtějí vyhnout praktikám greenwashingu a chtějí zabránit tomu, aby jejich aktivity byly vnímány jako greenwashing.
Keywords: greenwashing; green marketing; Česká republika; Slovenská republika; marketing; spotřebitel

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 6. 2021
Date of submission: 28. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77241/podrobnosti

Files for download

    Last update: