Business and cultural specialties in business dealing with Indian partners

Thesis title: Obchodní a kulturní zvláštnosti v obchodním jednání s indickými partnery
Author: Beránková, Magdalena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Laschoberová, Libuše
Thesis language: Česky
Abstract:
První část je věnována základním charakteristikám Indie. Druhou kapitolou jsou obchodní zvláštnosti. Zahrnuji zde problematiky, které dle mého názoru významně charakterizují prostředí méně či více příznivé pro obchodování. Jádrem této práce jsou kulturní a společenské zvyklosti, hodnoty a normy, které v rámci Hoefstedeho hodnotových kritérií srovnávám s Českou republikou, etiketa a formy jednání. Mé zkoumání obchodních a kulturních zvláštností při jednání s indickým partnerem uzavírám závěrečnou kapitolou, ve které prezentuji informace získané od zkušených účastníků obchodních jednání s indickými partnery, které potvrzují či blíže specifikují mé teoretické poznatky. Před samotným závěrem charakterizuji silné a slabé stránky indického obchodního prostředí a to především z pohledu těch, kteří v Indii spatřují dalšího ekonomicky rostoucího giganta.
Keywords: Indie; obchodní jednání; kulturní a obchodní zvláštnosti
Thesis title: Business and cultural specialties in business dealing with Indian partners
Author: Beránková, Magdalena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Laschoberová, Libuše
Thesis language: Česky
Abstract:
The first chapter is dedicated to basic characteristics of India. In the second chapter you can find business specialties. These include issues which in my opinion highly characterize business environment, more or less friendly for doing business. The core part of this thesis is cultural and social manners, values, norms which I compare, as per Hoefstede's theory, with the Czech Republic, etiquette and forms of dealing. My analysis of the business and cultural specialties during dealing with Indian partner are closed by the chapter in which I present information gathered from experienced participants of business dealing with Indian partners. This confirms or specifies my theoretical knowledge. Before the ending there is a characteristic of strong and weak aspects of the Indian business environment, mainly from the point of view of those who see India as another economic growing giant.
Keywords: India; Cultural and business specialties; Business dealing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 2. 2008
Date of submission: 10. 12. 2008
Date of defense: 26. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16538/podrobnosti

Files for download

    Last update: