Analysis of the impact of COVID-19 on coffee consumer behaviour and on coffee shop industry

Thesis title: Analýza dopadu Covid-19 na chování spotřebitelů kávy a na podnikání v oblasti kavárenství
Author: Zunová, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Tóth, Andrej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá dopadem pandemie Covid-19 na chování spotřebitelů kávy a na podnikání kaváren. Hlavním cílem práce je analyzovat změny chování a preferencí českých spotřebitelů na trhu kávy v důsledku pandemie Covid-19 z pohledu kaváren. Dílčím cílem práce je porovnání dopadů pandemie na velký řetězec kaváren a na malé soukromé kavárny v České republice. Diplomová práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá vymezením spotřebitelského chování, a to jak z teoretického, tak praktického hlediska. Druhá kapitola se věnuje světovému trhu kávy, včetně současných trendů a dopadů pandemie Covid-19. Poslední kapitola analyzuje dopady pandemie Covid-19 na podnikání vybraných kaváren formou případové studie.
Keywords: pandemie; spotřebitel; zákazník; spotřebitelské chování; spotřeba; káva; kavárna; Covid-19
Thesis title: Analysis of the impact of COVID-19 on coffee consumer behaviour and on coffee shop industry
Author: Zunová, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Tóth, Andrej
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on the impact of the COVID-19 pandemic on consumer behaviour and on coffee shop industry. The main aim of the thesis is to analyse changes in consumer behaviour and preferences of Czech coffee consumers during the pandemic crisis. The partial aim of the thesis is to evaluate different impacts of the pandemic on big chain coffeehouse and small private coffeehouses. The thesis is divided into three parts. First part describes the theoretical and practical framework of consumer behaviour. Second part is focused on the latest trends and impacts of COVID-19 on coffee sector. The last part analyses the impact of COVID-19 pandemic on selected coffeehouses based on case study.
Keywords: COVID-19; consumer; customer; pandemic; consumer behaviour; consumption; coffee; coffeehouse

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 8. 2021
Date of submission: 28. 4. 2022
Date of defense: 31. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77521/podrobnosti

Files for download

    Last update: