Marketing Communications of the company Bonami

Thesis title: Marketingové komunikace společnosti Bonami
Author: Budská, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje marketingové komunikace společnosti Bonami. Společnost Bonami je českou společností prodávající nábytek a doplňky do domácnosti. Cílem práce je zjistit vnímání marketingových komunikací cílovými skupinami. Teoretická část se věnuje definici marketingu, marketingovým strategiím, marketingovému mixu a komerčním komunikacím. Praktická část je věnována představení společnost Bonami a její historii, vypracování SWOT analýzy, analýzou konkurence a analýzou stávajících forem marketingových a komerčních komunikací. Součástí je také vlastní terénní dotazníkové šetření, analýza vnímání marketingových komunikací společnosti a návrhy a doporučení do budoucna.
Keywords: marketing; marketingový mix; marketingové strategie; marketingové komunikace; SWOT analýza; sociální sítě; konkurenční analýza
Thesis title: Marketing Communications of the company Bonami
Author: Budská, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis analyses the marketing communications of the company Bonami. Bonami is a Czech company selling furniture and household accessories. The work aims to find out the perception of marketing communications by target groups. The theoretical part deals with the definition of marketing, marketing strategies, marketing mix and commercial communications. The practical part is devoted to the introduction of Bonami and its history, development of SWOT analysis, analysis of competition and analysis of existing forms of marketing and commercial communications. It also includes a questionnaire survey, an analysis of the perception of the company’s marketing communications and proposals and recommendations for the future.
Keywords: marketing; marketing mix; marketing strategies; marketing communications; SWOT analysis; social media; competitive analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2021
Date of submission: 28. 4. 2022
Date of defense: 30. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77328/podrobnosti

Files for download

    Last update: