Private labels of Lidl in Czech Republic and USA

Thesis title: Privátní značky firmy Lidl v České republice a USA
Author: Tobolková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá spotřebitelským pohledem na privátní značky diskontního řetězce Lidl v České republice a v USA. Ve zkoumaných zemích Lidl použil odlišné přístupy brandingu svých privátních značek. Právě zjištění a porovnání největších odlišností marketingového působení privátních značek Lidlu na obou trzích z pohledu spotřebitele představuje hlavní cíl práce. Dále byl také zohledněn dopad pandemie Covid-19 na změnu nákupního chování dotazovaných. Kvalitativním výzkumem v podobě dotazníkových šetření v ČR a v USA byla získána relevantní data, která byla vyhodnocena statistickými metodami v programu SPSS. Praktickým výsledkem je porovnání spotřebitelských pohledů na privátní značky Lidlu Čechy a Američany.
Keywords: Privátní značky; Diskontní prodejny; Nákupní chování spotřebitele
Thesis title: Private labels of Lidl in Czech Republic and USA
Author: Tobolková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis gives insight about consumer perception of the private labels of discount chain Lidl in the Czech Republic and USA. In researched countries, Lild uses different approaches for its private labels. This paper aims to determine the main differences in the marketing approaches of Lidl private labels and compare its leverage on the Czech and American consumers. The impact of Covid-19 on consumer behavior and shopping habits had been also taken into account. The relevant data was collected by questionnaire surveys in both markets. The assembled data was assessed by statistics methods in the SPSS program. The practical outcome is a comparison of consumers' perceptions of the Lidls private labels of Czech and American consumers.
Keywords: Consumer perception; Private labels; Discount stores

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2021
Date of submission: 28. 4. 2022
Date of defense: 2. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77317/podrobnosti

Files for download

    Last update: